ik heb een ingegroeide teennagel maar wil niet onder het mes dus wat is fenol en wat doe het en kan het bij de huisarts ik zag fenol ergens op interne

Toegevoegd na 8 minuten:
http://www.heelmeester.nl/ingrepen/ingegroeidenagel.htm hier stond het

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K
Kimath
12 jaar geleden
Dit is fenol, maar ik zie niet hoe dit gaat helpen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat mijn huisarts op een gegeven moment heeft gedaan, is een verdoving geven, dat doet even pijn. Daarna een stuk van de nagel weggeknipt/gesneden, uiteraard voel je daar door de verdoving niets van. Ik zou zelf niet te lang door blijven dokteren met allerlei middelen. Aangezien dat waarschijnlijk niet helpt en het verwijderen van een deel van de nagel de enige effectieve oplossing is.
Kimath
12 jaar geleden
Dat is bij mij ook gedaan, het is even vervelend, maar daarna ben je van de pijn af.
Kimath
12 jaar geleden
Als ik die pagina zo kijk ben je de nagel helemaal aan het wegbranden! Lijkt mij niet echt veilig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heb ik liever dan wegsnijden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wegbranden!? Bij mij werd de nagel gewoon weggeknipt met een of ander schaartje. Dat is veel veiliger, hygiënischer en waarschijnlijk minder pijnlijk? Waarom wil je het niet laten wegsnijden dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knippen*
Naar mijn weten komt er geen mes bij te pas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat ik dat echt niet wil! zo eng
Kimath
12 jaar geleden
en je huid mogelijk verbranden en je complete nagel verpesten is niet eng?
Heb je dit gelezen op Wikipedia?: Fenol is giftig bij opname door de mond, bij inhalatie en huidabsorptie. Het werd zelfs in WO II gebruikt in concentratiekampen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zou je zoiets überhaupt ergens kunnen kopen dan? Hoe dan ook, maak een afspraak bij je dokter. Vraag wat de mogelijkheden zijn, en vertel dat je het eng vindt. Jij bepaald uiteindelijk over je lichaam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jouw nickname is trouwens heel, uhm, interessant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt..

Antwoorden (3)

Wat je ook doet niks gaat helpen hoor.Gewoon ff langs de huisarts en die nagel eruit laten halen.
Heb het zelf al 7 keer laten doen en je voelt er echt niets van hoor en het is zo fijn als hij eruit is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voel je dan ook niets van de verdoving want ik heb gehoord dat dit geen pretje is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja je voelt net zoveel als dat je moet bloedprikken.
Maar als je een lage pijngrens hebt dan ........
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het laatst tussen m'n vingers gehad en de arts zei toen dat dit soort prikken geen pretje is en ik kon hem geen ongelijk geven want ik voelde het goed.
Dit is een manier die ik zelf ook wel eens doe, dan ben ik er weer even vanaf, ook ik wil niet onder het mes!
Ik doe het via een filmpje want ik kan het niet uitleggen. Hierna nog even je teen in een sodabadje weken en het is weer even opgelost, als je dit vaker doet schijnt het zelfs over te kunnen gaan, maar bij mij is dat (nog) niet zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn dokter heeft mij geadviseerd om de nagel niet schuin af te knippen, dan groeit hij er evengoed later weer in. Smakelijk trouwens :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat klopt, maar dit is ook de manier als ie al in gegroeid is en ik knip zelf ook vaak nog dat randje wat dan blijft staan van eelt zeg maar af totdat het bijna zeet doet, dan is dat riggeltje weg, en de truuk is om de nagel heel ver richting nagel los te trekken.
ook ik heb ingroeiende teennagels.
sinds ik de beugeltjes heb ontdekt ben ik pijnvrij.
het zijn plastic beugeltjes die op je nagel worden gelijmd, en die de zijkanten van de nagel omhoog tillen.
na een goed half jaar zijn ze uitgegroeid, en moeten er nieuwe worden gezet.
lijkt me een stuk prettiger dan de fenol-methode, als ik je link zo eens bekijk.
informeer bij een podotherapeut of pedicure.

Toegevoegd na 30 minuten:
ik heb er even een linkje/plaatje bij gezocht.
http://www.pedicurebianca.nl/nagelbeugel.html
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dikke + ik heb jouw link gelijk opgeslagen bij mijn favorieten!!!Heb zelf ook al jaren last en had hier nog nooit van gehoord.
Rieneke1
12 jaar geleden
marjoleintje, het was voor mij ook een openbaring!
daarvoor ging ik iedere 6 weken naar de pedicure, maar had toch altijd pijn.
het is wel vrij prijzig; ik betaal 44 euro per half jaar.
ga je naar een podotherapeut, dan heb je kans dat je verzekering het vergoedt.