Daar hoef je persé zenuwachtig voor te zijn. Dat is een tic, een ongecontroleerde beweging, die kan ontstaan doordat bijv. je been in een bepaalde stand staat.
jc54
13 jaar geleden
Het is een manier van het lichaam om spierspanningen los te schudden. En stress veroorzaakt spierspanningen, zenuwachtigheid veroorzaakt stress en omgekeerd.

Dus eigenlijk zit je in een vicieuze cirkel, waarbij je spierspanning blijft opbouwen en je lichaam dit wil losschudden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt door de adrenaline die door het lichaam gaat, waar door je bepaalde ongecontroleerde "zenuwtrekken" krijgt.
Althans zo is het mij verteld....