Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is de beste smoes om niet je leeftijd te hoeven zeggen?

Toegevoegd na 6 uur:
Het gaat er niet om OF ik een smoes moet gebruiken, maar wat je kunt zeggen als je niet je leeftijd wil vertellen.

13 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor je reactie Khepput
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je een smoes moeten gebruiken? Wanneer je jouw leeftijd niet wilt zeggen doe je dat toch gewoon niet? Ik neem aan dat deze vraag in een gewoon gesprek plaatsvindt en niet wanneer het wel van belang is om je leeftijd te vertellen. Toegevoegd na 5 minuten:
Wat denk je van; Dat hou ik voor mezelf?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een beetje man vraagt dat niet aan vrouw, tenminste ik niet, en dan wacht je gewoon af wanneer dat vanzelf een keer tensprake komt, je kan zelf wel redelijk inschatten hoe oud iemand ongeveer is

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

"Ik ben net zo oud als jouw IQ hoog is"

"Mijn leeftijd zit nog ruim onder mijn schoenmaat"

"Ik zal nooit zo oud worden, als jij eruit ziet..."
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje voor zin 1
Annswers
13 jaar geleden
Plus voor antwoorden op mijn vraag
zondag
13 jaar geleden
+ voor zin 3 maar ik zou het nooit durven te zeggen :-(

Andere antwoorden (12)

Niet vertellen hoe oud je bent, zo simpel is het. Ik had een heel verhaal zitten tikken en toen ik het nog eens overlas dacht ik: wat een onzin allemaal..

Je bent zo oud als je bent en je bent zo jong als je je voelt. Als je moet gaan liegen over je leeftijd is er iets aan de hand wat niet deugt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onmogelijke vraag, je kan zoveel smoezen verzinnen als je uren oud bent. Welke smoes zal aanslaan bij de persoon in kwestie is een andere vraag. Wat bij A aanslaat heeft bij B geen effect.
Dus eerlijk wezen en je leeftijd zeggen, of het helemaal niet vertellen. (liegen mag je nooit maar soms is het handig om de waarheid te verzwijgen)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je reden ook is, met een smoes kom je altijd wat dubieus over. Om de een of andere reden wordt dat vaak aangevoeld en maak je het alleen maar erger. Als je per se je leeftijd geheim wil houden, zeg dan gewoon eerlijk dat je het daar liever niet over hebt of dat je het niet relevant vindt. Maar dan hangt het van de context af hoe mensen erop reageren. Als je een vrouw van 58 bent die moeite heeft met haar leeftijd, vind ik het een ander verhaal dan als je een volwassen man bent in een chatbox voor jonge meiden...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeftijd? Dat vraag je niet aan een vrouw.
Dat vind ik altijd wel een leuk excuus :P

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet wat de reden is dat je het niet wilt vertellen, maar je leeftijd is slechts een getal.
Je bent zo jong/oud als je je voelt. Ik ken genoeg mensen die zich niet naar hun leeftijd gedragen :D
(Lees meer...)
13 jaar geleden
ik denk niet dat er een goede smoes bestaat, je kan als er naar je leeftijd gevraagd word er altijd overheen gaan praten.. en net doen of je de vraag niet hebt gehoord..
of je kan je leeftijd in lentes zeggen..als mensen mijn vragen hoe oud ben je.. zeg ik altijd 49 lentes jong... klinkt niet zo oud..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik ben de tel kwijt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerlijkheid duurt het langst! Je kan veel smoesjes verzinnen maar daardoor word je zeker niet jonger, en je komt dan zo onzeker over. Gewoon zeggen en wees er trots op.

Hoe oud ben je dan?-:)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen smoes maar gewoon vragen met welke rede het wordt gevraagd. Niet met het woord waarom omdat dit klinkt als verantwoording vragen.
"wat is het dat je me dit vraagt?" Dan kun je altijd nog kijken of je het vertelt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Age is nothing but a number"

Oftewel, leeftijd is slechts een getal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
--"Dat vraagt men niet aan een dame".
--(Op je vingers tellend) "Een, twee, drie, uhhh..... effe aan m'n moeder vragen".
--"Ik voel me ....".
--Als ze vragen "Hoe oud bent U?" antwoord je "Oud genoeg!".
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Twee keer de helft :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie!
Als vrouwzijnde is het makkelijk (ben jij volgens mij) :)
Je zegt gewoon tegen de persoon die je de vraag stelt dat het niet netjes is 'een dame om haar leeftijd te vragen'. Je zegt dit met een knipoog natuurlijk ;)
En waarom? Omdat het kan, want in sommige landen is het écht onfatsoenlijk dames/vrouwen te vragen naar hun leeftijd.
Is het een flirterige man die je de vraag stelt, maar jij hebt er geen belang bij, dan kun je iets zeggen in de geest van: "te jong voor jou" ... of "te oud voor jou" ... of "ik hou niet van jonge (of oudere) mannen".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding