Weten we al welken stappen er genomen moeten worden voor een remedie voor kanker?

weten we "wat we moeten weten maar waar we nog niet achter zijn"? of weten we voor de aboslute redemie eigenlijk dat nog niet eens?

lastig uit te leggen, wellicht is dit iets helderder:

we moeten A ontrafelen om tot B te komen

Of

we moeten eerst A defineeren pas daarna kunnen we het ontrafelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Sommige tumoren scheiden bepaalde stoffen uit die zorgen dat bloedvaten en lymfevaten van en naar de tumoren groeien. Op deze manier krijgen de gezwellen 'voeding' en groeien ze snel en zaaien ze uit. Er worden onderzoeken om dit proces beter te begrijpen zodat dit uiteindelijk voorkomen/gestopt kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

We moeten weten waarom cellen op onverwachte en ongewenste manieren / momenten gaan delen, zodat we wellicht iets kunnen doen om dat proces te stoppen.

Voorlopig ziet het er echter naar uit dat het een kwestie is van een normaal, biologisch proces dat op verkeerde plaatsen en momenten in gang gezet wordt door externe factoren.

Behalve weghalen en vernietigen zijn er dus nog niet zo veel mooie vooruitzichten. Preventie en wellicht aan de kant van de genetische dispositie lijken tot nu toe de twee zwaartepunten in de kankerbestrijding - waarbij gezegd moet worden dat kanker wel heel veel verschillende ziektes zijn, en het dus nooit om één enkele remedie zal gaan. Maar het zal hem dus vermoedelijk meer in het voorkomen dan in het genezen zitten.