Is de buitenkant van een batterij per se giftig?

Elke keer als ik een batterij in mijn hand gehad heb, dan was ik daarna voor de zekerheid mijn handen.

Toegevoegd na 5 dagen:
Iedereen bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij alle batterijen je handen wassen na aanraken?? Da's echt zwaar overbodig...

Antwoorden (8)

nee. Alleen als je er gekke dingen mee gedaan hebt. Anders is de buitenkant niet giftig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de buitenkant van een batterij is niet giftig.. wat er in zit is giftig..
daarom altijd toch je handen wassen, ook al zijn de batterijen niet lek of kapot..gewoon uit voorzorg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik pak ze ook meestal tussen twee vingertjes, zodat ik enkel die hoef te wassen!
Nee hoor, de buitenkant is niet giftig.
Het enige wat je kan gebeuren is, dat wanneer je een batterij ergens uithaalt, die heel lang niet is gebruikt, dat 'ie wat lekt. Dan is het wel goed om even je handen te wassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De buitenkant van een batterij is niet giftig, als ze dat wel zouden zijn, zouden ze niet verkocht mogen worden. De binnen kant is wel giftig, daar zit lood, kwik en cadmium in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een batterij kan lekken doordat hij lang is gebruikt of door een beschadiging. Dan kan de buitenkant 'giftig' worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat is plestiek de binnen kant is gftigi
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen de stoffen in de batterij zijn giftig.
Aan de buitenkant zit een metalen behuizing (tenminste wat ik gezien had op een batterij) en daarover waarschijnlijk nog een etiket.

Volgens mij is dit niet schadelijk, aangezien het afschermend werkt (waarschijnlijk).

Tenzij die lek is o.i.d, of gesmolten e.d. dan kun je beter wel even je handen wassen, denk niet dat je huid zulke stoffen fijn vindt:)

Groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een batterij is niet giftig dus aanraken is geen probleem. Wat maakt het dat je op de gedachte komt? Welke vrees is er?