Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik ben net 12 jaar (morgen eigenlijk) ik weeg 38 k.g is dit normaal of waar kan je een bmi test op internet doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
739
Kimath
13 jaar geleden
alvast gefeliciteerd met je verjaardag :D Een BMI test doen heeft niet zoveel zin. Je bent nog in de groei, de meeste testen zijn voor mensen vanaf 18 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alvast proficiat!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor Kimath een BMI test is er ook voor kinderen. De leeftijd wordt dan daarin meegenomen. Wat belangrijk is om deze vraag te beantwoorden is wat je lengte is. 38 kilo kan een heel normaal gewicht zijn, maar als je al heel groot bent, kan het zijn dat het te weinig is.
Kimath
13 jaar geleden
@kumarie: dat wist ik niet, bedankt voor de aanvulling. Maar ik vind persoonlijk dat zo'n test niet nauwkeurig is. Je bent nog in de groei, en de ene groeit eerst in de breedte, en daarna de lengte, en de ander precies andersom. Niet teveel patat en chips, voldoende groente en fruit, en lekker gaan fietsen, buitenspelen en genieten van je leven. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zat aan de andere kant van druk maken om gewicht. 13 woog ik 35 kilo, nu 16 weeg ik 50 kilo, maar ben 1,85 lang.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de site van de Hartstichting kan je een test doen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Bij de test staat ook het verschil tussen BMI voor mensen jonger/ouder dan 12 jaar
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt je BMI ook zelf berekenen. Noteer je gewicht in kilo's en je lengte in meters. Deel je gewicht door je lengte, en deel de uitkomst nogmaals door je lengte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In het algemeen lijkt mij 38kg een prima gewicht!

Maar om toch even jouw vraag te beantwoorden:
Je zet er niet bij hoe lang je bent. Dan kunnen we minder precies zeggen wat jouw BMI is.
Je kunt hem hier doen:
http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx

Fijne verjaardag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je het zeker wilt weten ga naar jullie huisarts die kan zien of je ten opzichte van je leeftijd/lengte/gewicht binnen de "lijnen" zit.
Of de GGD die hebben daar ook de nodige ervaring mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding