wat voor antibiotica is broxil?

Is broxil geschikt voor ontstekingen in de mond?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Ja, Broxil wordt door uw arts voorgeschreven voor de behandeling van bepaalde infecties, die veroorzaakt worden door bacteriën die voor dit geneesmiddel gevoelig zijn.
Bijvoorbeeld bij;
- infecties van mond, neus en keelholte, zoals keelontsteking
- lagere luchtweginfecties, zoals longontsteking
- infecties van de huid en weke delen, zoals bacteriële ontsteking van de huid of etterbuilen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Niet perse , kan ook gegeven worden bij een infectie aan je urinewegen. Het heeft vast nog meer toepassingen.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik las de vraag verkeerd.
Het wordt ook voorgeschreven bij urineweginfecties, zoals een blaasontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de soort ontsteking kan Broxil een heel zwaar middel zijn. Het is een antibioticum dat alleen op recept verkrijgbaar is. Je moet hiervan de hele kuur afmaken.

Deze tekst staat op de website vermeld onder de bron:

"Hoe lang?
Uw arts bepaalt de duur aan de hand van het soort infectie en de ernst van de infectie. Normaal gesproken duurt een kuur vijf tot tien dagen. Een kuur uit voorzorg om een verergering van keelontsteking tegen te gaan duurt meestal tien dagen.

Houd er rekening mee dat dit een kuur is die u niet mag onderbreken en geheel moet afmaken. Ook al merkt u van de infectie al vóór afloop van de kuur niets meer; dit betekent nog niet dat alle bacteriën verdwenen zijn."

Mijn eigen ervaring is om niet op eigen initiatief te experimenteren met anti biotica.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij deze link vind je veel informatie. Het het is iig veelzijdig inzetbaar.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Broxil.aspx?mId=10704&rId=988