gokverslaafd

m'n schoonmoeder is gokverslaafd , ze is 82 en zit nog steeds iedere dag achter de gokkast! ze is volledig bij de tijd en houd alle nieuws bij, over van alles en woont nog opzichzelf! wat moeten we ermee??

Toegevoegd na 8 minuten:
ze heeft geen cent te makke, maar probeerd wel bij mij geld los te peuteren

Toegevoegd na 11 minuten:
ze staat onder curatele

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Moeilijke vraag zeg kan het mij voorstellen dat je niet goed weet wat je er mee aan moet.Hulp zoeken maar dat zal ze zelf ook moeten willen.Geen geld lenen dat niet doen en blijf met haar in gesprek.Blijf haar vragen stellen van waarom doe je dit je hebt al haast geen geld om van te leven.Laat haar merken dat je om haar geeft maar dat je het niet leuk vindt dat ze gokverslaafd is.Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Niets..mits alles goed met haar gaat natuurlijk...
Je loopt natuurlijk het risico dat ze de erfenis er door heen jaagt :-)
Maar als ze verder alles goed bijhoudt en geen schulden heeft laat haar lekker doen.. wie weet hoe lang ze haar pleziertje nog kan hebben?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze alles nog bij houdt kan ze niet eens erg gokverslaafd zijn. Als ik 82 was zou ik het misschien ook wel gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo zou ze niet erg gokverslaafd zijn als ze alles nog bij houdt? Een gokverslaving heeft niet zoals andere verslavingen veel invloed op je lichaam en hersenen, dus het kan zijn dat je prima kan denken, maar wel enorm verslaafd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kom op, een dametje van 82, lekker alle centjes op laten gokken, dan maar geen erfenis.
Als je niks accepteert na haar dood heb je ook haar eventuele schulden niet ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat verandert de zaak natuurlijk. Ik ben bang dat ze te oud is om nog een gedragsverandering aan te leren.
Je kunt denk ik alleen mensen afraden haar geld te lenen.
Sterkte.
Zo lang ze gewoon haar rekeningen blijft betalen en ze niet haar leven verwaarloosd is het goed. Anders zou ik hulp gaan zoeken, allereerst bij de huisarts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze onder curatele staat en ze krijgt geen geld meer van jou of iemand anders kan ze niet meer gokken. Dus is het snel afgelopen.

Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haar duidelijk maken dat ze van jouw geen geld krijgt.
Het is triest dat ze gokverslaafde is maar je helpt haar er niet mee.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leer haar pokeren voor nepgeld zodat het weer om het spel gaat en niet om de knikkers.

Als ze echt gokverslaafd is dan heeft ze niet de wilskracht om er zelf uit te komen. Ze zal door spelen tot ze geen droog brood meer kan eten. Via de huisarts hulp vragen. Dan wordt heel misschien ook duidelijk wat de achterliggende reden is van haar gedrag.

Hoe dieper ze in de "shit" raakt , hoe verleidelijker het voor haar is om door te spelen om de problemen te kunnen "vergeten " , waarna ze weer dieper in de "shit " raakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ze nog goed bij de tijd is zou ik proberen haar computerspelletjes te leren
er zijn genoeg gratis gokspelletjes, en poker enzo
dan word ze mischien wel verslaafd aan computeren.

er zijn ook wel cd-roms met dat soort spelletjes dan hoeft ze in principe niet eens op internet dan kan ze dus ook niet verslaafd worden aan internet spellen waar je wel voor moet betalen
14 jaar geleden
een vriend van mij was ook eens gokverslaafd. toen heeft hij een eigen gokkast gekocht.
alleen na een poosje begon dat saai te worden en associeerde hij dat saaie ook met andere gokkasten. probleem opgelost :) want nu gokt hij niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer iets te doen aan haar eenzaamheid, want
dat is wellicht de reden van haar gokgedrag.
Overschakelen naar de talloze gratis computer-/internetspelletjes lijkt me ook verstandig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verzorgingstehuis zonder gokkasten?
Een gokverslaafde is niet volledig bij de tijd, anders deed zij dat niet.
Het kan een vorm van dementie zijn.
Psychiatrisch onderzoek lijkt me niet misplaatst.
Goed van je dat je haar wilt helpen.
Blijf dat vooral doen, ook als ze tegenstribbelt.
Veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen geld lenen natuurlijk. Alternatieven bieden die geen geld hoeven te kosten.
Aan de andere kant: zo verpietert ze niet.