Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen het krijgen van hoofdpijn tijdens de les?

Ik krijg vaak hoofdpijn tijdens Wiskunde/Frans. Deze lessen vind ik heel saai en misschien komt het daar door.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het kan verschillende oorzaken hebben.
- stress, en dan in deze lessen je gedachten loslaten, waardoor de stress eruit komt
- klimaat/beluchting in het lokaal
- de plek in de klas waar je zit
- je ogen hebben een kleine afwijking, aan het einde van de dag kun je dan hoofdpijn hebben (ik weet natuurlijk niet op welke momenten deze lessen gegeven worden)
- je drinkt te weinig water in de lessen ervoor
-....... (vul maar aan)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het zou kunnen komen door het klimaat in het lokaal. Misschien wordt er niet goed gelucht, of staat er geen raampje open.
Maar omdat jij aangeeft dat je hoofdpijn voorkomt bij lessen die je saai vindt, is de kans groot dat het daar eerder iets mee te maken heeft. Misschien zit jij je op te vreten omdat je vindt dat je je tijd veel beter zou kunnen besteden. Dan kan het zijn dat spierspanning in schouders en nek er voor zorgen dat je hoofdpijn krijgt. In dat geval zou bewust ontspannen kunnen helpen. Laat je schouders ontspannen hangen en probeer je over je baalgevoel heen te zetten. Als dit de oorzaak is, ben jij namelijk zelf degene die de oplossing in de hand heeft.
Als je al hoofdpijn hebt, wil het ook wel eens helpen om met je duimen bovenaan je nek op je schedelrand te duwen. Rustig het hele randje af gaan. Dit kun je ook een ander laten doen, maar dat wordt misschien tijdens de les niet zo gewaardeerd door de leraar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding