Heeft iemand wel eens een paar dagen een ontslakkingskuur kuur gedaan ?

Ik wil eens een ontslakkingskuur proberen, maar voel je je dan niet slap tijdens die dagen.
Want ik geloof dat je niks mag eten maar alleen drinken.
En is het gevaarlijk als je dat thuis uitprobeert, val je dan niet flauw ?
En hoeveel dagen moet je zo'n kuur volgen en werkt het dan ook ?
Ik weet dat er een een kuuroord is waar je dat kan doen, maar ik wil geen 7 tot 10 dagen van huis gaan.
En dat kost mij te veel geld, ikgeloof dat hetrond de 1000 euro kost.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lees ook vooral eens de antwoorden op deze vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/lichaam-ontgiften.88023

Het beste antwoord

ik heb het ook eens 5 dagen volgehouden met vers groente- of fruitsap (braun sapcentrifuge) en groene of kruidenthee.
het is heel belangrijk dat je ook geen klein stukje vast voedsel neemt, want dan krijg je juist honger.
ik had geen hongergevoel, maar ik miste wel het gezellig eten. soms warmde ik wat groentensap uit een pak op, als compensatie voor de warme hap.
aan het eind van de kuur nam ik 15 gram bitterzout(engels zout) opgelost in warm water.
dat kan je alleen doen als je een dag thuis bent, want je spuit helemaal leeg.
ik doe nog regelmatig 1 of 2 sapdagen en dat bevalt heel goed.
daarna gezond eten.

Toegevoegd na 7 minuten:
je kunt het met 1 sapdag vast uitproberen, en je kunt het net zo streng maken als je zelf wilt.
m'n zoon doet het ook elk jaar een keer, maar hij besteedt veel aandacht aan de dagen ervoor, zoals langzaam afbouwen, veel water drinken met verse citroenen erdoor en langzaam weer een klein beetje eten.
hoewel ik deed na die grote kuur ook een paar dagen rustig aan, zonder vlees maar wel veel verschillende groenten, zoals broccoli, peen en knolselderij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat heb ik wel eens gedaan en om niet helemaal om te vallen heb ik wel een paar keer een lichte bouillon genomen anders wordt je echt zo slap als een vaatdoek. De eerste 3 dagen zonder bouillon en daarna met en in totaal 7 dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb jaren geleden eens een keer thuis gedaan..ik hield t niet vol, het zijn eigenlijk maar een paar dagen, dat je moet vasten..daarna
ik heb toen alleen de fruit en groente kuren gedaan..
toen ben ik later met een vriendin naar een kuuroord gegaan..nou erg streng en op een gegeven moment kwamen ze met een slang aan , die zou vervolgens je darmen gaan spoelen..dat gedeelte heb ik met tegenzin gedaan..
ik kon ook niet zeggen dat ik me erna beter voelde..
dus ja ik zou zeggen ..doet thuis..en ga niet helemaal vasten, maar neem fruit en groente en kruidenthee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is eenieder aan te raden.
Wil men het thuis uitproberen, dan is het raadzaam om
het in een vakantieperiode uit te proberen omdat men op het werk alle energie nodig heeft.

Stel ook anderen op de hoogte waar u mee bezig bent, opdat ze weten waar u mee bezig bent, en u zo nodig kunnen steunen.
Doe zo,n kuur met volledige inzet en niet halfslachtig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het 7 dagen volgehouden en dat was best te doen, al ruikt na 3-4 dagen naar versgebakken croissantjes. Als je gezond bent, is er ook weinig op tegen om het te doen.

Als je het doet om af te vallen moet ik je teleur stellen. Je raakt 5 kilo kwijt, maar die zitten er na 3 weken allemaal weer aan.
13 jaar geleden
Let gewoon op wat je eet of drinkt, Al die kant en klare dranken zijn iets heel anders dan vers fruit.