Als je met iemand trouwt die dezelfde achternaam heeft als jou...

Als je met iemand trouwt die dezelfde achternaam heeft als jou, bijvoorbeeld Jansen, heet je dan Jansen, of Jansen-Jansen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Je mag kiezen voor je eigen achternaam, de achternaam van je partner, of beide achternamen achter elkaar. En dat geldt voor zowel man als vrouw. Dus het kan allebei. Overigens: als je trouwt, kun je ervoor kiezen de achternaam van je partner te gaan *gebruiken*. Je officiële naam blijft gewoon de naam waarmee je geboren bent, ook al mag je je in het dagelijks gebruik anders gaan noemen als je trouwt.

Dat ligt eraan waar je voor kiest. Meestal komt bij vrouwen eerst de naam van de man en dan hun eigen meisjesnaam. Dan wordt het dus gewoon Jansen-Jansen

De achternaam van de man is Jansen. De complete achternaam van zijn vrouw is Jansen-Jansen.

Als hij Janssen heet, en zij Jansen, dan kan je tegenwoordig kiezen, of het Janssen-Jansen wordt, of Jansen-Janssen. Mijn broer heeft destijds de naam van zijn echtgenote aangenomen. Je bent trouwens niet verplicht als vrouw een dubbele achternaam te gebruiken.

mijn vriendin heet Bakker, ze trouwde met een Bakker en heet dus mw. A. Bakker-Bakker.

Je moet er nu voor tekenen, je mag je partners naam voorop, of je eigen, je eigen naam houden, of alleen je partners naam gebruiken: Dus stel naam a en b: a-b b b-a a En dat geldt ook voor je partner, laatst was hier iemand die wilde a-b en zijn partner b-a, lekker handig.

ja dan is je achternaam dubbel,n kennis van mij heet vreeman-vreeman,zij zegt zelf altijd,ik heet jannie 2x vreeman,als geintje.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100