Hoe krijg je onsmakelijke gedachten uit je hoofd?

Sinds een gebeurtenis van vanochtend heb ik constant onsmakelijke gedachten in mijn hoofd zitten. Hoe kan ik deze vergeten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Denk eens aan al die leuke mensen die veel op GV zitten en er komt een leuke gedachte bij je op. Want o,o,o, wij zijn zo leuk. ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samen sterk, samen LOL ;)"
Gelukkig je kunt weer lachen, welkom in de leuke wereld.

Andere antwoorden (6)

afleiding gaan zoeken, een boek lezen.. of lekker even op G.V zijn..
en er niet meer aan denken, vaak gaat t vanzelf ook weer weg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor...
Rieneke1
13 jaar geleden
is deze keer niet van mij hoor marion! :)
het gaat om gedachten die alleen onsmakelijk zijn, niet om zaken waar je enorm verdrietig door wordt?
dan zou ik er een uurtje voor uittrekken om deze gedachten, onsmakelijk of niet, te overdenken, en te draaien en te keren.
dan heb je het maar gehad.
Rieneke1
13 jaar geleden
Het is net als met een stom liedje dat de hele dag in je kop zit.....het moet gewoon slijten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat je vooral niet moet doen is denken 'ooh ik moet/wil hier niet aan denken!' Dan denk je er net aan. Je hersens snappen het woordje 'niet' namelijk niet, en daarom ga je er des te meer aan denken.
Probeer wat muziek op te zetten, of gewoon wat klusjes oid te gaan doen, dan denk je daar aan, en heb je geen tijd meer om aan dat onsmakelijke voorval te denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Behalve dat je me nieuwsgierig maakt,
ligt het ook echt aan het onderwerp.

Het kan vergeten en hopen dat je er morgen niet meer aan denkt zijn.
Misschien verwerken en er met iemand over praten.
Of gewoon stiekem van genieten, want:
"a dirty mind is a joy forever."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik glimlach nu,
maar heb dan ook geen idee waar het over gaat.
Er zodanig intens over nadenken en eens proberen de consequenties door te trekken van die gedachten in kwestie op lange termijn zodat je heel bizarre gevolgen daarvan ontdekt, en tegelijk ziet dat die zaken in kwestie met de tijd gewoon ook terug nietig worden en in andere gevolgen opgaan.

Natuurlijk is het moeilijk zonder concrete voorbeelden, maar vermelde methode heb ik al bij veel mensen laten gebruiken, slechts een paar lukte het niet.

Je droomt 's nachts ook over zaken waar je overdag NIET genoeg aan dacht, bijv. doordat net iets anders je aandacht opeiste terwijl je er nog wat wou op doordenken.

Wat namen je gedachten ervoor en erna in beslag?