Hoe komt het dat regen over het algemeen geen goede invloed heeft op de gemoedstoestand?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het wordt donker. Zon heeft om een of andere reden een positieve invloed op je humeur omdat het voor een aanmaak van serotonine zorgt. Serotonine is een stof die voor blijdschap in de mens zorgt. (vandaar dat sommige mensen een winter depressie hebben) Bovendien wordt het als het gaat regenen koud wat ook niet plezierig is. Ook wordt je nat de ervaring dat je nat en koud bent zorgt ook voor dat het minder plezierig is. Om deze redenen verbinden we regen met minder geluk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

gelukkig zeg je :''over het algemeen''...bij mij is dat nl absoluut niet zo..ik vind het heerlijk als het regent en ervaar dit als gezellig..net zoals vanmiddag, donkere wolken komen samen, het hoost, en ik zit lekker met mn katje en een kopje thee op de bank..heerlijk!!! geef mij maar regen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik nou ook! +1
Als ik 's ochtends wakker word en ik hoor de regen vallen op mijn dak. Denk ik heerlijk!
Dan blijf ik altijd langer liggen.
Ook de geur van regen is heerlijk!
Dan ruikt alles zo fris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals met zo veel gevoelszaken, is het niet houden van regen in de genen opgeslagen, dus een onderdeel van je karakter. Je bent dan in zekere zin negatief denkend over nat en donker weer.
Meestal denken deze mensen ook nog dat het zeer regelmatig regent! Meer regendagen dan droge dagen.
De optimisten onder ons, onthouden beter de mooie dagen zonder regen!
En als het dan regent, dan doet het ze niet zo veel, het wordt toch wel weer droog.
En om er nu ook nog de cijvertjes bij te halen: het is in ons land 94 % van de tijd droog!!!!!!!!
Je laat je voor die andere 6 %, je dag toch niet verzieken?
Want na regen.......................................
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van flinke buien kan ik vrolijk worden. Toen het donderdag om 10 uur 's avonds begon te regenen ben ik gauw op de fiets gesprongen om van het onweer te genieten. Alleen langdurige bewolking vind ik niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regenen en huilen is de onderliggende connectie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heeft niet zozeer met regen te maken, maar of het weer goed is voor de oogst. In te droge landen wordt men namelijk juist vrolijk van regen. Hier is het eerder juist te nat, dus werd van oudsher regen als negatief ervaren. Daarnaast hebben we die negatieve gemoedstoestand bij regen ook nog eens overgenomen van onze voorouders zodat we niet altijd bewust zijn waarom we eigenlijk somber gestemd zijn als het regent.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat het dan grijzer en grauwer is en wij heldere kleuren veel prettiger vinden om naar te kijken. Grijs grauw weer daar worden veel mensen depri van. Terwijl als de zon schijnt, men vaak vrolijker wordt, dan zijn alle kleuren helderder en mooier om te zien.