Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer mag je iemand arrogant noemen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms zeggen ze wel eens: dat is nu het toppunt van arrogantie..wat heb je dan in vredesnaam gedaan??

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wanneer iemand de wereld bekijkt vanuit zijn eigen ivoren toren, en neerkijkt op alles en iedereen om zich heen omdat iedereen toch wel erg ver achter hem blijft : in uiterlijk, denkbeelden, intelligentie, initiatief nemen, enz.
Met een zekere neerbuigendheid mogen de anderen 'er wel zijn', maar hij steekt (in zijn eigen ogen) toch wel met kop en schouders boven iedereen uit. Een complimentje wordt geaccepteerd als een vanzelfsprekendheid, een illustratie van hoe geslaagd hij tenslotte is, en ook zijn mening zal ongezouten en ongevraagd, zonder rekening te houden met de ontvanger van zijn uitzendingen, worden rondgestrooid.
Áls hij er al eens naast zou zitten, wat hij zich eigenlijk nauwelijks voor kan stellen, wordt dit weggewuifd als 'niet zo handig uitgedrukt' in plaats van te zeggen, dat hij helemaal fout zit.

En ik heb nu 'hij' getypt, maar ik ken errug arrogante vrouwen....maar om steeds hij/zij te tikken, vond ik een beetje ver gaan - arrogant van mij, hè?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als iemand zich beter voelt dan anderen. Vaak demonstreert een arrogant persoon zijn meerderwaardigheid door de minderwaardigheid van anderen te benadrukken.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Als ie dat is, of op z'n minst zo overkomt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iemand die zichzelf héél goed vindt en op anderen neerkijkt.
Hooghartig is, verwaand is,denkt beter zijn dan anderen die personen mag je gerust arrogant noemen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mij is iemand arrogant, als hij niet alleen denkt dat hij beter is dan ik, maar tegelijkertijd ook meent dingen te kunnen doen, die ik naar hem toe niet in mijn hoofd zou halen. Dat laatste vind ik belangrijk, want als iemand alleen maar denkt, dat hij beter is dan ik, dan maak ik me daar niet zo druk over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je in Nederland (en in gelukkig heel veel andere landen) bent mag je iedereen altijd arrogant noemen. Dat heet: vrijheid van meningsuiting!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arrogant is een niet objectief iets. Wat voor jou arrogant is hoeft dat voor mij niet te zijn.
Iemand kan zo overkomen maar hoeft niet zo te zijn.
Mijn beste vriendin en ik leerden elkaar kennen op het werk. Wij vonden elkaar enorm arrogant. Ik kon haar werkelijk niet uitstaan en visa versa.
Door een toevalligheid moesten we samen iets doen en toen bleek dat geen van ons beide zo was.
Ik heb ervan geleerd om niet zomaar iemand als arrogant te zien...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als mensen TE zelfverzekerd zijn.
Dat iemand in zichzelf geloofd is goed, maar het moet wel op een gezonde manier zijn.
Als een persoon zich altijd in de schijnwerpers staat, altijd alles beter weet, niet naar iemand anders meningen luistert, zijn eigen zin doet en schijt heeft aan alles en iemand geen blik waardig gunt dan vind ik iemand arrogant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding