Waarom kan ik niet praten na mijn kaakoperatie?

Hallo,

16 juli ben ik geopereerd aan mijn boven en onderkaak. Operatie is goed gegaan, napijn heb ik wel. Praten lukt niet, ik maak mij zorgen. De kaakchirurg heeft gezegd dat hij dit voor het eerst in zijn leven meemaakt. Hij weet ook niet wat hij ermee moet. Ik oefen dagelijks door toch te proberen praten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.7K
Amadea
9 jaar geleden
Tip: bedenk een liedje dat je heel graag zingt, en probeer dat zachtjes te gaan zingen. Vaak als om een of andere reden gewoon praten niet lukt kunnen mensen het zingend wél.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wat voor operatie heb je precies gehad?
Vervelend voor je!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bimaxillaire osteotomie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je schrijft dat je zowel aan onder- als bovenkaak geholpen bent. Maar bimaxillair betekent beide bovenkaken. In dit geval snap ik het ook niet. Sterkte ermee!
Amadea
9 jaar geleden
Bimaxilliair betekent aan boven- en onderkaak. Je hebt maar één bovenkaak, Jaciem!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kan eens navragen of ze tijdens de operatie een ring in je luchtpijp hebben gezet... ( om hem open te houden) dit kan je stembanden beschadigd hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet teveel van je zelf vragen, als in;
goed dat je het probeert maar ga het niet pushen.
Je moet ook rusten voor je herstel.
Beterschap, ik weet dat het vervelend en pijnlijk kan zijn!

Het beste antwoord

Dit is omdat je praat met je onderkaak, die geopereerd is. sommige mensen reageren er anders op, maar dit trekt wel bij
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kan ook zijn dat je geintubeerd bent geweest en dat je stembanden moeten herstellen.
Komt er helemaal geen geluid uit of kun je niet articuleren?