Hoe krijg ik mijn vriend weer een beetje op de rails?

Hij heeft steeds hoofdpijn, flitsen in zijn ogen. Hij wordt dan onrustig, hartkloppingen.
De dokter zegt dat het oogmigraine is en dan hij verder gezond is.
Ik kan het niet aanzien zo, elke dag weer. Weet iemand iets?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

De arts heeft er zich makkelijk vanaf gemaakt als het zo is gegaan als je zegt. Als iemand migraine heeft dat is daar medicatie voor. Dat het elke dag speelt, is reden tot zorg en kan voor werk en ook de relatie een heftig probleem zijn. Dapper en heel goed dat je zo achter jouw vriend staat. Het gevecht tegen migraine verliest iemand als er geen goede oplossing is om de verschijnselen te onderdrukken. Immigran is een probaat middel. Is de dokter in het verhaal een huisarts of specialist. Mogelijk kan een verwijzing naar een in hoofdpijn gespecialiseerde neuroloog licht op de zaak werpen of anders een second opinio. Beterschap voor hem en geluk met elkaar zonder hoofdpijn toegewenst. Ik weet wat het is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je zou een second opinion kunnen aanvragen, of hij zou een bezoek kunnen vragen bij een homeopatische arts.. of misschien een sessie in accupuntuur...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt wel redelijk als migraine.

Is hij ook misselijk, moeite met verdragen van licht, over het geheel gewoon 'ellendig'?

Heeft de arts nog wat voorgeschreven? Je kunt eens aandringen op immigram neusspray. Dat werkt prima bij een aantal typen migraine en klusterhoofdpijn.

Heeft hij het vaker of is dit een uitzonderlijk geval?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad een natuurgeneeskundig therapeut aan, en dan liefst een die ook geneeskunde heeft gedaan (en dus ook arts is)

Migraine kan verergert worden door (voedsel) allergieën, door overgevoeligheid voor bepaalde toevoegingen.(E-nummers, hoewel zeker niet door allemaal)

Magnesium kan helpen,
een hoge dosis magnesium kan een aanval zelfs stoppen.

Er zijn meerdere oorzaken, stres is er ook een, hopelijk kom je erachter.

bron:
Ikzelf had erge migraine, kruipend de trap op en af, flitsen, tegen je hoofd duwen/slaan om maar iets te kunnen doen..
Gelukkig duurde het meestal maar een halve dag en ben ik er overheen gegroeid. Daarna interesse gehouden omdat familie er nog steeds last van heeft. Maar degene die het het ergst heeft werkt te hard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou toch eens een verwijzing naar een neuroloog vragen bij de huisarts, want dit klinkt niet gezond. In het ziekenhuis kunnen ze beter onderzoek doen en gerichter behandelen als bij de huisarts