Problemen met de maag zie uitleg?

Hi ik heb ongeveer 3 aan 4 maanden last van me maag gehad.
Ik heb laatst een Gastroscopie gehad.
Er was een grote bacterie in me maag.
Ik moest 3 verschillende medicijnen gebruiken en nadat ze op-waren moest ik weer een afspraak maken.
Ik heb pas 16 januari een afspraak.
Ik vind het echt vervelend dat ik steeds moet boeren.
Het is dan ook geen kleine boer echt een hele hap lucht bijna ik vind dit zo irritant.
De pijn in de maag blijf ik houden.
Eigenlijk is de vraag aan jullie:

Hoe kom ik van dit ge-boer af
En de medicijnen zijn op maar ik blijf pijn houden wat kunnen de gevolgen zijn?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Het boeren laten hoeft als regel geen noemenswaardige problemen voor je op te leveren.

Je dient daartoe zoete appels te eten. Zoete appels als: Jonagold, Golden Delicious enz. Ook voordat je naar bed gaat. En dan op je buik liggend gaan slapen.

Dan laat je weliswaar één à twee stevige boeren..maar daarna ben je er voor een poosje af. Als ze nadien weer komen..doe je hetzelfde..totdat ze helemaal weg blijven.

Als ze echter het gevolg zijn van de medicijnen die je gebruikt, kan het een bijwerking daarvan zijn. Wellicht moet je dàn andere medicijnen, die deze bijwerking niet hebben, krijgen.

Voor je maagbacterie..moet je eerder terug naar je arts en je wellicht opnieuw laten onderzoeken. Die bacteriën gaan namelijk nooit zo maar vanzelf weg. Die moeten d.m.v. medicamenten uitgeroeid worden.

Als je geen medicijnen meer gebruikt, breiden de bacteriën zich almaar verder uit en zul je nog veel meer problemen met je maag tegemoet mogen gaan zien.

Eerder terug naar de dokter dus en wellicht is je kwaal dan al heel gauw voorbij. Succes hoor!

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien ligt de oorzaak niet zozeer in de maag (meer). Er kunnen meer oorzaken voor boeren zijn. Ook bij galstenen kun je gaan boeren. Bij galstenen krijg je een naar, vol gevoel in je maag, terwijl het de maag zelf niet is die voor problemen zorgt.