maakt sporten vrolijker of niet?

of je humeur er beter van wordt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Kimath
13 jaar geleden
De spierpijn na die tijd kan je soms wat chagrijniger maken, maar over het algemeen voel je je wel beter na het sporten.

Het beste antwoord

Als je sport dan maakt je lichaam endorfinen aan, maar dan pas na een x-aantal minuten. Van endorfinen voel je dat fijne gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bij mijzelf merk ik dat ik een beter humeur heb als ik gesport / bewogen heb.
Gezonde geest zit in een gezond lichaam.

Als ik niet actief ben geweest, voel ik me sloom en komt er minder uit mijn handen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik merk dat mijn conditie en loophouding vooruit gaan en mijn gewicht naar beneden. En daar, samen met de leuke sociale contacten die ik met sporten heb gekregen, word ik vrolijk van.

Door de verbeterde conditie doe je ook gewone dagelijkse dingen met meer gemak en zie je niet tegen iedere klus enorm op. Onbewust word je ook daar een blijer mens van.
13 jaar geleden
Over het algemeen wel ja. Maar dat ligt wel een beetje aan hoe je het doet. Als je bijvoorbeeld als een idioot tekeer gaat en onverantwoord 2 uur lang helemaal los gaat dan zal je de volgende dag zeker niet vrolijk zijn. En in het ergste geval zul je nog blessures ook kunnen krijgen.

Maar wanneer jij op een verantwoorde manier lekker gaat sporten zal je daar zeker vrolijk van worden. Je conditie zal verbeteren en je zult je lekkerder voelen. Dat zorgt er weer voor dat je vrolijker wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij helpt het wel ja.. als ik me klote voel en stamp dan een uurtje op mijn fietsje op de sportschool en leg mijn lat dan wat hoger dan anders, en het lukt me dan toch..dan ben ik erg happy en voldaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mag ik je vraag iets breder opvatten? Als ik naar mijn werk fiets, tweemaal 10 km, is mijn stemming beter dan dat ik met de auto of het OV ga. Dat is misschien subjectief, omdat ik een groot deel van het jaar door een stuk natuurgebied kan fietsen, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat de lichaamsbeweging op zich me beter doet voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik sport, wordt ik er echter niet vrolijker van.
Soms vindt ik bepaald iets wel leuk maar (stel bijvoorbeeld LO ( lichamelijke opvoeding) daar wordt gezegd wat je moet doen eigenlijk.. en soms is dat niet leuk..
Maar een potje gezellig basketbal (soort van vrienden onderelkaar) is altijd wel eens leuk natuurlijk ( vindt ik ) :)

Groetjes