Iemand ervaring met antidepressiva?

Ik slik het nu 4 weken maar voel me alleen maar depressiever en angstiger. Kan dit door de medicijnen komen? En ik zou nou toch wel wat verbetering moeten voelen of kan het alsnog wel de goede kant opgaan?
Graag ervaringen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Soms duurt het wel twee maanden voordat je positief resultaat krijgt. Soms ook zelfs "past" een bepaald soort antidepressiva niet goed bij jou en is het noodzakelijk om iets anders met je arts te proberen. Hangt heel erg af van het soort medicatie die je krijgt en de mate van depressiviteit. Als het goed is dan heeft je arts dit wel duidelijk met je besproken, zo niet, dan zou ik als ik jou was mijn vragen hierover aan mijn arts stellen en niet op dit soort websites, met alle goede bedoelingen van iedereen ten goede. Professionaliteit en objectiviteit zijn noodzakelijk! Veel sterkte
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het kan nog de goede kant opgaan heeft tijd nodig en vaak wordt de medicatie nog bijgesteld.
Tip; zoek op google naar de naam van de antidepressiva die je hebt en je komt ongetwijfeld een forum tegen die geheel gewijd wordt aan mensen die ook die medicatie hebben en hun en jouw ervaringen graag delen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is, dat je niet 'opeens' merkt, dat je je anders gaat voelen,(= meer zoals je je voelde vóór je depressief werd).
Pas na een paar maanden merkte ik, dat ik het minder eng vond op de snelweg, en dat niet iedere auto uit een zijstraat gelijk op m'n bumper zou zitten. Ik vloog niet meer 1 1/2 m. boven m'n stoel als iemand iets met veel kabaal liet vallen, maar verder merkte ik er eigenlijk weinig van.
Net zo min trouwens als toen ik ze niet meer gebruikte...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het heel langzaam opgebouwd en kreeg toen een hele heftige terugval. Er staat in de bijsluiter dat t effect na ong. 6 weken pas echt te merken is. Bij mij helpt het wel, maar lang niet alle klachten zijn er mee verdwenen, maar positief blijven denken zeggen ze he! Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen pillen nemen maar je denkwijze veranderen.