Ik ben vaak duizelig, weet iemand de oorzaak hiervan?

Ik ben vaak duizelig en dat zie ik opeens alles draaien om me heen, weet iemand een oorzaak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (6)

Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan want wij kunnen vanaf hier niet zien wat je hebt en de huisarts kent je beter een die heeft al jouw gegevens.

Toegevoegd na 20 seconden:
maar zelf denk ik een laag bloeddruk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft mijn moeder ook gehad,duizeligheid( en flauwvallen)door een te lage bloeddruk.
Duizelijgheid kan velen oorzaken hebben bijv. Te weinig gegeten, te weinigvitamine ga zo maar door je kan het best naar de dokter gaan en die zou denk ik een bloed test bij je doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien een lage bloedsuikerspiegel, bloedarmoede of evenwichtsproblemen (oorklachten)?
Een bezoekje aan de huisarts lijkt mij ook een goed idee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen erg veel oorzaken zijn:
Lage bloedsuiker.
Diabetes.
Bloedarmoede(ijzertekort)
Te weinig eten/bij een streng dieet.
Ondergewicht.
Evenwichtstoornis(ziekte van Meniere)
Vitaminegebrek.
Ziekte van Pfeiffer(door vermoeidheid dan)
En zo is er nog wel meer te noemen.
Niet te zeggen dus wat in jouw geval de oorzaak is.
Als je hier last van blijft houden kan je beter even naar de huisarts.

Toegevoegd na 6 minuten:
Bij mijn moeder was een lage bloeddruk de oorzaak van (ernstige) duizeligheid.
Daar kreeg ze medicatie en een speciaal dieet voor.
Maar het is zo echt niet te zeggen waar het bij jou door komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het aan je bloeddruk of bloedtoevoer naar bv je hersens ligt.
Als je bloeddruk te laag is kun je duizelig raken. Als er te weinig bloed naar je hersens gaat gebeurt het zelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben 12 , en heb hier ook last van. Ik weet niet hoe oud je bent, maar in de puberteit hebben meer kinderen daar last van. Je moet niet te snel opstaan , als je dat wel doet is het het best is om dan je hoofd tussen je knieen te houden. Dan trekt de duizeligheid snel weg.

Het kan ook een oorzaak zijn van :

-ondergewicht (Meisjes met anorexia bijvoorbeeld vallen snel flauw door te weinig eten. als je gewoon gezond eet is er niks aan de hand hoor)
- tekort aan vitamine B12
- bloedarmoede

Ikzelf heb het alleen vlak voor ik ongesteld word. Misschien is dit bij jouw ook het geval?