Natuurarts; kwakzalverij of goed? mbt tot depressie.

Iemand ervaring hiermee voordat ik er geld aan ga uitgeven?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K
Annswers
13 jaar geleden
Als je maar niet iets met herbalive gaat doen.

Antwoorden (7)

Dat is heel afhankelijk van wat voor soort arts je gaat bezoeken. Dus wat voor therapie er wordt toegepast en hoe je er zelf op gaat reageren.
Een depressie is een heftige reactie op negatieve dingen/tegenslagen die in het doorgaande leven gebeuren, en vaak kan het helpen om een gesprek met een psychotherapeut te hebben om je gedachten een positieve kant op te laten gaan. Een natuurarts kan je misschien ook wel heel goed helpen, zelfs alleen al als surrogaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Arts is een beschermd beroep. Omdat je de persoon natuurarts noemt, ga ik er dus vanuit dat deze persoon in elk geval geneeskunde heeft gestudeerd. Dat geeft tenminste wat zekerheid.

De natuurarts is na zijn studie echter van de paden van de wetenschappelijke geneeskunde afgeweken. Hou er rekening mee dat voor de natuurlijke invalhoek over het algemeen geen wetenschappelijke onderbouwing te vinden is. Je hebt dan al snel te maken met (deels) kwakzalverij.
13 jaar geleden
Vraag of zoek na of deze arts officiele diploma's heeft en kijk wat hij voor je kan doen. Werkt het goed dan is "wetenschap" naar mijn mening helemaal niet belangrijk. Het gaat er om hoe professioneel deze persoon met jou en jouw klachten omgaat en of hij iets biedt dat jou helpt.
Is dit niet het geval dan stop je er mee en is dit wel het geval dan bereik jij je doel: nl. je beter voelen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou je licht eens opdoen op http://www.kwakzalverij.nl/

Persoonlijk zou ik er nog geen cent aan uitgeven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een natuurgenezer die ook arts is zal over het algemeen wel weten wat hij/zij doet. Dat zal in de meeste gevallen ook voor niet-artsen gelden maar ik zou zelf de combinatie van de twee richtingen prefereren. Die kunnen elkaar prima aanvullen. Niet-reguliere geneeswijzen botweg als kwakzalverij bestempelen vind ik erg zwart-wit. Ik ken voorbeelden te over binnen de reguliere geneeskunst die beter onder de definities van de ant-kwakbeweging vallen dan de praktijken van menig alternatief genezer.

Depressies zijn er in soorten en kunnen het gevolg zijn van nare gebeurtenissen in je leven, vroeger of heel recent, maar dat hoeft lang niet altijd. Daarom vind ik het zo belangrijk om een professional de diagnose te laten stellen want dat is van cruciaal belang voor de behandeling. Ook dat pleit in mijn ogen voor in eerste instantie een arts, liefst een psychiater bij een hardnekkige depressie, of een arts-natuurgenezer. Wat je vervolgens voor behandeling kiest is aan jou maar dan heb je tenminste een keuze die wetenschappelijke onderbouwd is.

Toegevoegd na 3 minuten:
Met de kwakzalverij binnen de reguliere geneeskunst bedoel ik niet de huisarts, de verloskundige en de wijkverpleegkundige die heel ambachtelijk en integer hun werk doen. Ik doel vooral op de veel te grote invloed van de farmaceutische industrie op de geneeskunst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel erg moeilijk. Er zijn heel veel goede natuurartsen. Het is alleen moeilijk om een betrouwbare te vinden. Ik ben niet goed op de hoogte hoe en waar je die kan vinden. Misschien is er een beroepen vereniging die je kan helpen. Of vraag eens bij je zorgverzekering. Sommige natuurartsen staan bij een zorgverzekering geregistreerd. Soms kun je met een aanvullende verzekering een vergoeding krijgen voor alternatieve geneeskunde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hangt er vanaf wat hij/zij je voor schrijft. Voor je depressie heb je alleen sint janskruid als natuurmiddel. wat vaak heel goed helpt bij een depressie. En dit heeft dezelfde werking als reguliere medicijnen tegen depressie.
Verder zal hij hij je waarschijnlijk helpen om lekkerder in je vel te komen zitten door vitaminen en mineralen voor te schrijven. Het achterliggende probleem bij een depressie kan hij het niet voor je kan oplossen. Daar heb je echt een psygoloog voor nodig. Het is meer voor ernaast.