hoe kan je zweetgeur in schoenen verminderen?

Ik heb sinds een maand of 3 new balance. En ze stinken enorm naar zweet. Ik heb al eens spul gekocht voor zweetvoeten maar natuurlijk blijft die geur nog wel in mijn schoenen. En ik weet niet of uitwassen de oplossing is. heeft iemand een middeltje of iets wat ik daar voor kan kopen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K
samaiphon
9 jaar geleden
door wollen kousen te dragen voorkom je zweetvoeten.
niks slechter dan synthetische kousen voor de voeten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er is een spray (spuitbus) op de markt die nare (schoen) luchtjes neutraliseert. Te verkrijgen bij schoenenzaak e/o sportzaak.

Antwoorden (3)

Koolstof inlegzooltjes kopen in de schoenwinkel. Vanaf ong. 3 euro per paar. Heten ook wel ´geurvreters´. Gaan een week of twee mee. Voorkomt geen zweet, maar breekt wel de geur af.
En natuurlijk altijd je teennagels superkort afknippen, want daar hoopt vuil zich op.
en dagelijks je voeten goed wassen tussen de tenen!
Schoenen niet elke dag dragen. Geef ze tijd om weer te luchten zodat de bacterien in je schoenen kunnen afsterven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet ze een tijdje in de diepvries. Er zijn nl. bacteriën die verantwoordelijk zijn voor de geur en ze gaan dood in de vriezer. Daarna kun je wat voetpoeder er in strooien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn al meerdere goede antwoorden gegeven, maar ik heb nog wel een kleine aanvulling voor je.

Deze schoenen ken ik niet, weet niet of ze in de wasmachine kunnen, zo ja, dan zeker doen.
De schoenen uit doen zodra je thuis bent en ze, indien mogelijk buiten of in een open raam/op het balkon, te luchten zetten.

Het probleem van de zweetlucht kun je verminderen door goede sokken te dragen en allereerst dagelijks je voeten te wassen, héél goed te drogen en vervolgens met [menthol-] talkpoeder te poederen om van zweetvoeten af te komen.
In je schoenen 's morgens voordat je ze aandoet, ook aan de voorkant [bij de tenen] een flinke hoeveelheid talk strooien en 'last but not least' nooit meer kunststof sokken aan, het beste is katoenen sokken [100% of zo hoog mogelijk percentage katoen; je zult op zoek moeten gaan, is niet overal meer te koop] en in de winter eventueel wollen.

[Ik weet niet of de schoenen genoeg luchtgaten/ventilatie hebben, anders zou dat het probleem ook kunnen zijn. Eigenlijk zou je alleen maar leren schoenen moeten dragen...]

Antwoord
Schoenen in de wasmachine, indien mogelijk.
Schoenen uit zodra je thuis bent en buiten te luchten zetten.
Iedere dag je voeten wassen/drogen/poederen met [menthol-] talkpoeder.
Flinke hoeveelheid talkpoeder in schoenen strooien voordat je ze 's morgens aan trekt.
Nooit meer kunststof sokken, alleen van natuurlijke stoffen, katoenen [winter: wollen].

Het beste zou je ook alleen maar leren schoenen dragen met katoenen sokken aan... weg probleem.

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb het net gelezen:
Een doekje met AZIJN in de schoenen leggen en de zweetlucht trekt uit de schoenen...
Hoop dat het je helpt!