Als de pil doorslikken niet slecht voor je is, waarom staat er dan in mijn bijsluiter dat ik nooit meer dan 2 strips mag doorslikken!

Ik ben nu bezig met mijn tweede strip, maar zou hierna mijn menstruatie nog 1 à 2 weken willen uitstellen. Ik lees op internet en hier op gv dat het eigenlijk geen kwaad kan, maar waarom staat er dan iets anders in de bijsluiter? Ik slik Ethinylestradiol/Levonorgestrel 30

Toegevoegd na 54 seconden:
Uitroepteken achter mijn vraag moet een vraagteken zijn, excuses.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/pil-doorslikken-slecht.79093 En lees het best gekozen antwoord van SuzyQ even goed door!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dat inderdaad gelezen, vandaar de vraag hoe het kan dat 'mijn' pil het juist weer afraad.

Het beste antwoord

Geweldige vraag:

Als de pil doorslikken niet slecht voor je is, waarom staat er dan in mijn bijsluiter dat ik nooit meer dan 2 strips mag doorslikken?

Wanneer ik deze vraag letterlijk zou beantwoorden, dan komt er dit:

Omdat strips ongetwijfeld van plastic zijn en dat buitengewoon zwaar op ze maag zou liggen!

OK. geintje!

Echte antwoord:
Ik kan mij je vraag voorstellen: het antwoord is vrij simpel. De bijsluiter van de producent neemt NOOIT risico, omdat deze aansprakelijk kan worden gesteld wanneer er ongelukken gebeuren.
De praktijk zal anders zijn, en die vind je verwoord op het internet.

Wanneer je blijft doorgebruiken, blijf dan alert op eventuele bijverschijnselen en ga naar een arts wanneer er iets gebeurd.

Overigens:
- eens "een keer" de menstruatie uitstellen zal weinig kwaad kunnen.
- met regelmaat je menstruatie is absoluut ongezond!

Dus wees voorzichtig met wat je doet en handel met beleid!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit zal dan per pil verschillen. Ik heb zelf yasmin en bij mij staat dat je het wel door kan slikken.
Ik zou de bijsluiter aanhouden of anders de huisarts vragen om advies.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt wanneer je langer als twee strips doorslikt tussentijdse bloedingen krijgen!
Dwz dat je dan gewoon toch nog je menstruatie krijgt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je krijgt dan geen menstruatie, maar bloedingen. Menstruatie is dat het lichaam een onbruikbaar eitje afscheidt. Aangezien je met de pil geen eitje hebt, kun je die ook niet afscheiden
De pil doorslikken is wel slecht..het zorgt ervoor dat je het bloed dat je niet kwijt raakt tijdens de stopweek (WAT GEEN MENSTRUATIE IS, want met de pil héb je geen menstruatie maar bloedingen) dan 'hoop' je het bloed als het ware op. Daardoor kun je tussendoor bloedingen krijgen, die niet gewenst zijn. Sowieso is de pil zelf niet helemaal gezond..dus teveel van de pil zeker niet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal niet!
De pil zorgt er juist voor dat dit bloed er niet komt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is algemeen bekend dat je doorbraakbloedingen kan krijgen als je de pil doorslikt. Lees de bijsluiter of bel de dokter op :\
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik slik de pil altijd 4 maanden door en neem dan een stopweek, dit kan helemaal geen kwaad, doe dit in overleg met mijn huisarts.
Slik ik de pil langer door ontstaan er inderdaad bloedingen, dit is het slijmvlies van je baarmoederwand wat ondanks het gebruik van de pil, toch zich voor een klein deel klaarmaakt voor een eventueel eitje, maar dit komt er niet en onder invloed van hormonen is het klaarmaken van de baarmoederwand ook niet zo optimaal als wanneer je geen pil zou slikken.
Maar bloedverlies kan daardoor ontstaan als je geen stopweek houd, dat bloed van de baarmoederwand moet er af en toe even uit.
Maar niet iedere vrouw is gelijk er zijn ook vrouwen die zonder problemen een half jaar of langer de pil door kunnen slikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom staat dit bij mij??
Ik zei toch:
''doorbraakbloedingen kan krijgen'' KANNNNN krijgen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een reactie is niet gelijk aan kritiek Ik leg alleen uit wáár die bloedingen vandaan komen
Rustig maar, ik heb je antwoord goed gelezen en ben het met je eens. Geef er alleen een reactie, een aanvulling op, meer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hoop het bloed niet op hoor, dat gebeurt pas in je stopweek, daarom krijg je dan een onttrekkingsbloeding.
Slik je de pil lang door, dan kun je (meestal 2 keer per jaar) een doorbraakbloeding krijgen.
ik hoorde laatst van een gynaecoloog, dat het stoppen in de stopweek dient ter geruststelling van de vrouw.
er is niet sprake van een echte menstruatie, omdat er geen eisprong is. zij vond het stoppen grote onzin, en zag eigenlijk geen 1 reden om te stoppen. volgens haar kon je gewoon blijven slikken tot je een kind wilde.

misschien kun je beter deze vraag stellen aan een specialist op dit gebied, want net zoals bij zoveel zaken zijn de meningen hierover ernstig verdeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt deze pil gewoon dóórslikken als je wilt.
Veel vrouwen doen een stopweek na 1 doosje (dus 3 strips), of helemaal niet.
Het is wel zo dat je, als je de pil doorslikt, na het stoppen met de pil pas na een tijdje weer een gewone menstruatie krijgt (na 3 maanden tot een half jaar). Misschien heeft het daarmee te maken.