k heb gevoelige kiezen en gebruik speciale tandpasta, maar klachten blijven. Nu een paar dagen niet gepoetst en klachten verdwijnen, hoe kan dit?

Ik heb sinds oktober 2013 last van gevoelige kiezen, heb nu aan beide kanten last en daardoor moeite met kauwen. Volgens mijn tandarts is mijn gebit in prima conditie,heb geen ontstekingen en ik poets met speciale tandpasta en gebruik tandenstokers. De klachten zijn sindsdien alleen maar erger geworden.
Nu heb ik 2 dagen mijn gebit niet gepoetst en ook geen tandenstokers gebruikt en ik weet ook dat dit niet goed is, maar mijn gevoeligheid van mijn kiezen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en kan weer alles eten en drinken. Ik vind dit toch wel vreemd en vraag me af hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Gebit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat ook, en gebruik de tandenstokers nu om de dag en dat helpt duidelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank je voor de tip en doe je dat dan ook met poetsen om de dag?

Antwoorden (1)

Misschien poets je te hard , of verkeerd of kun je niet tegen tandpasta. Ik heb iemand gekend die ook vaak en flink poetste omdat hij dacht dat dat goed was voor zijn tanden. Hij had vooral last van zijn tandvlees. Omdat hij allergische reacties had, is uitgezocht voor welke stoffen en ja hoor: ik weet niet meer welke, maar die zat ook in tandpasta, dus minder tandpasta hielp al een heel stuk