Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet een blinde/slecht ziende vrouw weet wanneer ze haar menstruatie krijgt?

graag had ik geweten,hoe een blinde/slecht ziende vrouw weet wanneer ze haar menstruatie krijgt.
dit voor mijn examen op school.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Na verloop van tijd kun je als vrouw redelijk goed aanvoelen, wanneer de menstruatie er weer aankomt. Belangrijk is om naar je lichaam te luisteren. En daarnaast kun je de kalender ook enigszins als leidraad gebruiken.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dit geldt uiteraard ook voor vrouwen met een visuele handicap.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je voelt het aankomen als je de pil niet slikt, als je de pil wel slikt weet je wanneer je het kunt verwachten.
Daarnaast zijn de meeste vrouwen regelmatig.
En: je voelt het simpelweg op het moment dat het menstruatievocht naar buiten komt. Daar hoef je niets voor te zien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en je ruikt het...de 'geur' van bloed. +je voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook dat, maar voor die tijd voel je het al.
Ik ben aan de pil, dus ik kan ongeveer uittellen wanneer het begint.

Maar je merkt aan allerlei tekenen dat het begint. Eerst begin ik wat chagrijniger te worden, kan slecht tegen grapjes etc.
Daarna krijg ik buikpijn, en ik kan daar aan voelen dat het de buikpijn is van menstruatie, het voelt anders dan bijvoorbeeld buikpijn van de honger.
Deze buikpijn wordt veroorzaakt door het samentrekken van de baarmoeder.

Vervolgens voel je dat de menstruatie begint, je voelt dat er iets uitloopt, dan weet je dat het is begonnen.

Daarna zie ik het pas, dus een blinde voelt al die eerste tekenen ook wel.
(Lees meer...)
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding