hoe sterk moet de pil zijn zodat het zwangerschap voorkomt?

ik heb nu ETHINYLESTRADIOL/LEVONORGESTREL 0,03/0,15 A, omhulde tabletten 30 en 150 microgram ethinylestradiol en levonorgestrel. Is deze pil sterk genoeg en voorkom ik hiermee zwangerschap?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Er zijn verschillende soorten pillen. Het verschil zit in de hoeveelheid hormonen die erin zit en de onderlinge verhouding tussen de hormonen.

De éénfasepil is bijna honderd procent betrouwbaar.
De twee- en driefasenpillen zijn even betrouwbaar, maar alleen als ze in de goede volgorde worden ingenomen.
De minipil is iets minder betrouwbaar dan de andere soorten.

Bij zorgvuldig gebruik is de pil heel betrouwbaar. De kans op zwangerschap is 0,3% per jaar. Dat betekent dat als 1000 vrouwen een jaar lang de pil gebruiken, er gemiddeld 3 vrouwen zwanger worden.

Kortom: Een pil hoeft niet 'sterker' te zijn om een zwangerschap te voorkomen. Iedere pil is bijna 100 % betrouwbaar. Je hoeft je daarover echt geen zorgen te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ja hoor, die doen het prima. Waarom twijfel je er aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een vriendin van mij heeft een sterkere pil, en zij is echt aan de pil gegaan vanwege het voorkomen van zwangerschap. Toen ik aan de pil ging was ik nog vrij jong en was de reden voor de pil dat ik heel erg menstruatieklachten had
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb die pil ook, gaat al jaaaren goed.
Deze pil is zeker bedoeld als anticonceptie, dus om zwangerschap te voorkomen. Belangrijk is wel dat je hem elke dag op ongeveer dezelfde tijd inneemt, lees de bijsluiter dus even goed na wat je moet doen als je hem per ongeluk een keer vergeten bent!