Maakt stress iemand letterlijk lelijker?

Ik zit mijn derde jaar aan de unief en heb de voorbije tijden heel wat stress gekend en onzekerheid. Nu heb ik gevoel dat als ik tegenwoordig in de spiegel kijk dat ik lelijker ben geworden. Mijn gezicht lijkt constant verkrampt te zijn. Is dit door de stress dan? Welke manieren helpen het beste om te ontspannen wanneer je weinig tijd hebt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Probeer het een beetje te relativeren, het is wel de bedoeling dat je straks met heel veel plezier op je studietijd terugkijkt ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lelijk persoon bestaat niet!! een onverzorgd persoon wel.. Geef jezelf een beautydagje en laat je lekker verwennen (dit wilt niet zeggen dat je onverzorgd bent, maar dat iedereen wel eens zo een dagje nodig heeft) het zal ervoor zorgen dat je je een stuk meer zelfvertrouwen geven..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
İk bedoelde; het zal je een stuk meer zelfvertrouwen geven

Antwoorden (2)

Lekker op tijd gaan slapen, en jezelf verwennen met een warm bad , een lekker gezichtmasker voor gespannen huid, eet gezond , beweeg veel en drink minimaal 1/12 liter water per dag.. Maar hoe dan ook tijd of niet, je ziet t al aan jezelf, dus maak tijd..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar maak je je druk om? Uiteraard zal stress gevolgen hebben voor je uiterlijk, maar bedenk dat je ouder wordt en geeft ook verandering. Probeer wat meer te lachen, een lachend mens ziet er mooier uit. Kijk maar eens naar al die modellen in de glossy's die met zo'n zuur gezicht in de camera kijken. Ze worden er niet mooier van. Dus zoek wat lol in je leven en probeer wat meer te lachen..