hoe kan je pijn verminderen by tatoeage??

als je tato laat zetten..bijv. op je onderrug??

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.6K

Antwoorden (2)

Niet... je lichaam maakt zelf endorfine aan maar je kan verder niets anders doen dan op je kiezen bijten zorg dat je goed uitgerust en nuchter gaat als je medicatie of drank op hebt loopt de inkt zo uit je huid en moet het nog n keer bijgewerkt worden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel eerlijk gezegd voel je elke Tattoo. Tussen pijn en pijn zit een groot verschil zo ook tussen de plekken op je lichaam. De ene plek is pijnlijker dan de andere. Zo is de bovenarm vele malen minder pijnlijk dan bijvoorbeeld op je onderrug. Ook verschild dit van persoon tot persoon. De één heeft een hogere pijngrens dan de ander. Ook spelen omstandigheden en je gezondheid een grote rol. Ben je goed uitgerust en wordt je in een rustige omgeving getatoeëerd dan kan je veel beter tegen pijn dan wanneer je slecht geslapen hebt en de omgeving waarin je de Tattoo laat zetten erg onrustig is.

Verdoving
In de meeste gevallen in bij kleine Tattoo's die minder dan een uur duren is het gebruik van een verdoving vaak niet nodig. Je lichaam produceert zelf de stof endorfine (soort verdovingsmiddel) waardoor de pijn beter te verdragen is.

Maar wat al je nu een Tattoo wil op een plek die juist erg pijnlijk is? Dan is EMLA VERDOVINGSZALF een oplossing. Deze zalf is alleen op dokters recept verkrijgbaar. Je zal hiervoor dus naar je huisarts moeten om het te verkrijgen. Deze zal je dan het recept voorschrijven om de zalf bij een Apotheek te halen.
Echter een nadeel is wel dat het gebruik van de verdovingszalf het resultaat van de Tattoo kan beinvloeden. De huid wordt door de zalf erg stug waardoor de kleuren wellicht niet goed zouden kunnen pakken. Dit zou beteken dat de Tattoo na de genezing nogmaals bijgewerkt moet worden. Het gebruik van de zalf is dan ook volledig op je eigen risico en van het uiteindelijke resultaat.