Ik heb een anta-flu snoepje ingeademd (Dus niet ingeslikt) Nu zit dit in mijn linkerborst wat nu?

Het zit nu dus in mijn linkerborst (long)
Enig idee of het vanzelf oplost en weggaat?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
6.8K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dat kan niet. Dan zou je hier niet een vraag kunnen typen.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.ed.nl/overig/pinda-schiet-vaakst-in-verkeerde-keelgat~a231dccc/

Antwoorden (2)

Weet je zeker dat het snoepje in de long zit?
De slokdarm en luchtpijp liggen achter elkaar. Het kan inderdaad gebeuren dat je het snoepje niet door slikt via de slokdarm, maar inademt in de luchtpijp.
Als het snoepje nog in de luchtpijp zit, heb je het ook benauwd. Dan kun je proberen om het uit de luchtpijp te krijgen door enkele klappen op de rug te krijgen of de Heimlichgreep door iemand te laten doen.
Het kan gebeuren dat het snoepje via de luchtpijp in een long terecht komt. Pinda's schijnen het vaakst verwijderd te worden door een longarts.
Als je het niet benauwd hebt, maar het snoepje wel voelt zitten, zou ik toch even bellen met een huisartsenpost. Op een longfoto zie je een snoepje meteen zitten.
Oplossen zal het waarschijnlijk niet.
Dus bel even.
Trouwens, mijn oma had op hoge leeftijd ook 'iets' in een long zitten. Het bleek een melktandje te zijn.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nee dat gaat niet vanzelf weg want het zit niet in je spijsverteringssysteem. Ik zou meteen naar de spoedeisende hulp gaan voor een foto of MRI scan.