Is bij diabetes een hoge bloeddruk normaal?

ik heb sinds kort diabetes en slik hiervoor 2x daags 2 metformine en 1x3 glicazamine. de suiker is nu keurig onder controle maar nu heb ik steeds vaker knallende hoofdpijn en het gevoel dat mijn hart heel snel gaat ook als ik achter de pc zit . net weer gemeten en 154/88 met hartslag 100 boven druk zit meestal rond de 150 en de onderdruk tussen de 80 en 90. hartslag in rust tussen 90 en 100. is dit allemaal normaal ???

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Ga naar je huisarts, vraag niet om medisch advies aan onbekenden op het internet.

Antwoorden (1)

Hoge bloeddruk kan bij Diabetes horen, maar je kunt Diabetes hebben zonder hoge bloeddruk, en omgekeerd. Beste advies: ga naar je huisarts!