Ik heb het vaak benauwd en last van slijm, heb ik astma of een slijm ziekte?

Ik zit op hockey en word dan vaak benauwd, maar dit kan ook achter de computer gebeuren... Ook heb ik veel slijm dat naar boven komt... Erg irritant want ik word dan helemaal rood...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (4)

Of jij dat hebt kan alleen een arts zeggen na een lichamelijk onderzoek. Niemand kan zo via internet inschatten of jij astma of slijmziekte hebt. Als je er veel last van hebt dan raad ik je aan om naar je huisarts te gaan en je probleem voor te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je iets ernstigs onder de leden. METEEN NAAR HET ZIEKENHUIS GAAN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat het zo erg is hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Paniekvoetbal leidt tot niets in deze. Het gaat hier trouwens om een chronisch probleem dat best via de huisarts wordt georchestreerd.
Het kan ook een allergische reactie zijn.

Bij Astma of Taai-slijmziekte heb je nog andere symptomen. Misschien heb je daar ook last van.

Als je Astma zou hebben heb je last van volgende verschijnselen:

Astma wordt gekenmerkt door aanvallen van beklemming en benauwdheid in keel of borst met een gevoel van verstikking, moeizame piepende ademhaling, waarbij vooral de uitademing moeilijk is en hoestbuien optreden. De in aanvallen optredende vernauwing of afsluiting van de kleinste vertakkingen uit zich altijd in een bemoeilijkte uitademhaling.

Als je Taai-slijmziekte zou hebben heb je last van :

Hoesten.
Lichamelijke inspanning wordt niet verdragen.
Herhaalde longontsteking.
Chronische diarree.
Kortademigheid.
Gebrek aan eetlust.
Tekort aan zout en hitte-uitputting bij warm weer.

Als je meerdere van de hierboven beschreven symptomen hebt, moet je dringend naar een arts voor verder onderzoek.

Lees hieronder meer:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
okee bedankt voor je reactie, waarschijnlijk heb ik dan geen taai-slijm ziekte
Er zijn meer mensen met astma dan met bv. taaislijmziekte, maar wat jij hebt kan natuurlijk vanalles zijn. Op basis van wat je hier aan info geeft, is het moeilijk uit te maken wat er precies aan de hand.

Wel is duidelijk dat je best medische hulp inroept voor verder nazicht. Je zegt immers dat je het vaak hebt en dat je er benauwd van wordt en dat het je irriteert. Redenen te over om de nodige tests te laten doen.

De huisarts wil je vast doorsturen naar een longspecialist (en mogelijk een hartspecialist) voor verdere tests, waaronder een longfunctie-onderzoek, allergie-testen en misschien een bloedonderzoek.