Is het legaal (zelf) bepaalde pillen te maken? En hoe kan dat getest worden?

Is het legaal om met zo'n machine die ervoor bestemt is bepaalde vitamine / andere soorten pillen ( capsules) te maken? Heb namelijk nieuwe samenstellingen in gedachte voor paar herbal (alternatieve voor peppillen) samenstellingen. En hoe kun je deze laten testen? Wil zeker weten dat het niet enige schade oplevert.

Vriendelijke groet,

Joris

Toegevoegd na 1 uur:
Niet voor verkoop bestemt. Puur eigen gebruik.

Toegevoegd na 1 uur:
Aan de politie:
Het betreft hier geen drug dealer ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat het produceren van wat voor pillen dan ook, volkomen legaal is.
Maar daar is wel alles mee gezegd. ;-)

Want zodra je je pillen wilt gaan verkopen of verspreiden, dan komt er een langdurig en zeer kostbaar traject in zicht. Je zult de werking aan moeten tonen, en nog veel belangrijker: moeten onderbouwen aan de hand van wetenschappelijk onderzoek dat er geen schadelijke bijwerkingen zijn. Ik schat zo in, dat je daar minstens een jaar of 6 mee bezig zult zijn, een een flinke zak geld moet hebben, om al dat noodzakelijke onderzoek te betalen.

Voor jou gelden in principe dezelfde regels, als voor fabrikanten van medicijnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
was moeilijk de beste antwoord te kiezen, maar moest toch en vond deze ook goed:)
Iedereen die reageerde nog bedankt natuurlijk:)

Andere antwoorden (3)

iedere vorm van peppillen of ander soorten speed drugs verkopen ..maak je je schuldig aan een misdrijf..
het maken van de pillen kan niemand je verbieden.. maar wat je erna mee wil doen..mag niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je ...en vooral voor het niet uitleggen waarom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm.. snap niet waarom hier 2 minnen voor zijn neergezet.. Vond het wel duidelijk antwoord:)
Of 't nu pillen, koekjes of drankjes zijn die je wilt verkopen: jij blijft verantwoordelijk een aansprakelijk.
Als je 't op markt wil brengen, ben je schuldig als je dat doet zonder aantoonbare onderzoeken en zonder goede informatie die je meegeeft met zulks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja hoor, dat is legaal.
Jij mag allerlei spullen bijelkaar gooien, in een pannetje of in een mal. Je mag alles wat je legaal kan kopen bijelkaar donderen.
En als je een pillenmachine hebt, mag je ook pillen maken.

Testen doe je natuurlijk op jezelf.
Daarmee breng je alleen je eigen gezondheid
in gevaar.
Lijkt me niet leuk voor je ouders, als je pas 13 jaar bent.

Ik rommelde op die leeftijd ook met allerlei samenstellingen en plette pillen en maakte papjes enzo. Proefde ik alleen zelf.

Maar als je mensen uit je vriendenkring of familie
zo gek kan krijgen dat ze jouw experimentele pillen
ook gaan proberen: daar is niets op tegen.
Meer testmogelijkheden zijn er nog niet, ben ik bang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, bedankt! Het zijn gewoon legaal verkrijgbare ingrediënten ( sommige wel van smartshops dan..) maar zeker eerst per ingrediënt wel gekeken wat max. hoeveelheid mag zijn / kg etc. En of het schadelijk is ( korte of lange termijn). Bedankt voor je reactie;)