Is het waar dat zwarte ( negroide ) babietjes de eerste dagen wit zijn ? En als dat waar is : hoe komt dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
69.5K

Het beste antwoord

Ja, meestal klopt dat.
Je kunt aan een pasgeboren kindje uit donkere ouders zien hoe donker het kindje wordt, door te kijken naar de huid vlak boven de nagelriempjes.
Donkere kindjes kleuren na ongeveer een week of 3, 4 tot de kleur die ze definitief behouden.

Ik weet niet hoe het komt.

Ik heb het vaak meegemaakt en gezien omdat ik getrouwd ben met een donkere man. Heb dus vele neefjes en nichtjes zien 'verkleuren' in de afgelopen 20 jaar.

Toegevoegd na 8 minuten:
Op deze foto's zie je onze kleindochter: de ene foto een paar uur na geboorte, en de volgende als ze 4 weken oud is. zoals je ziet is ze niet wit geboren maar lichtgekleurd, en is ze na 4 weken donkerder gekleurd. Inmiddels is ze nog wel iets donkerder geworden, maar niet veel.
Schatje he, trouwens!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig kindje <3 Bedankt voor de toelichting met de foto !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een schatje!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat moooiiii!!!!! mijn zoon is net een tintje lichter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jah.....ben er ook helemaal verliefd op.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je naar haar handje kijken op de dag van geboorte: echt heel licht. Maar bij de nagelriempjes zie je op deze foto al heel goed hoe donker ze gaat worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een dotje......super....dankjewel voor de leuke foto's, om even van te genieten: +1

Andere antwoorden (4)

mijn zoontje was wel al donker bij de geboorte maar naarmate de tijd vordert werd hij nog donkerder. een echt volbloed zwart kind word niet wit geboren, dat heeft echt wel een tintje, het is alleen nog niet zo donker als het uiteindelijk zal worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat heeft te maken met pigment.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kleindochter werd blank geboren, maar we zagen aan de huid bij haar nagelriempjes dat ze donkerder zou worden.
Nu anderhalf jaar later is ze prachtig donkerbruin!
Het heeft wel zeker ruim een jaar geduurd voordat ze deze kleur had!
Volgens mijn schoonzoon gaat het bij alle baby's uit zijn "stam" zo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is inderdaad het pigment. dat gaat pas werken als er licht o pschijnt, dus pas na de geboorte.