Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je nog drukverschil in je oren ervaren nadat je overmatige oorsmeer hebt verwijderd?

Ik heb gisteren oorsmeer laten verwijderen door een vriendin. Ikzelf kuis men oren amper omdat ik er echt slechte ervaringen mee heb. Zij deed voorzichtig alles eruit met wattenstaafje. Wat kwam er veeeel uit! Ik schrok! Maar het vervelende is nu dat ik aan de ene kant alles zo scherp ( os nog maar gedeeltelijk uitgekuist) en meer vervormd hoor dan aan de andere kant (volledig uitgekuist). Het lijkt alsof degene die al volledig is uitgekuist nog vol met oorsmeer zit maar is niet zo volgens haar. Ik word wel beetje gek van dat drukverschil. Zou dit normaal zijn?
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
994

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Oren schoonmaken met een wattenstaafje is een slecht plan: grote kans dat je met het wattenstaafje een deel van de oorsmeer naar achteren hebt geduwd (je denkt dat je het eruit haalt maar in werkelijkheid duw je het verder je gehoorgang in).
Je voelt het blijkbaar ook: er zit nog een prop oorsmeer tegen je trommelvlies aan gedrukt. Even langs de huisarts om je oren te laten uitspuiten.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Men vriendin heeft het heel nauwkeurig gedaan met een zaklampje en heeft het vuil niet naar binnen gedrukt maar naar buiten toe. Ze kan alles perfect zien in men oor en ziet niets tegen men trommelvlies drukken. Echt raar..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel knap dat je met een wattenstaafje het spul naar buiten kunt halen. Zodra je het staafje in je oor steekt duw je wat naar binnen. Even elke dag een druppel olie in je oor doen voor een uurtje (tissue er in duwen) en dan eind van de week laten uitspuiten of uitzuigen bij je huisarts is veel slimmer. Daarna meerdere malen per week zelf de douchekop erop zetten (met je andere hand je oor naar achteren en omhoog en naar buiten trekken) en je zult er voorlopig geen last meer van hebben.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding