Boek, geschreven vanuit een jongen?

Ik vind het altijd leuk boeken te lezen, vooral realistische boeken. Zoals van Carry Slee! Romans vind ik ook altijd leuk. Maar ik zou is een boek willen lezen dat vanuit een (jonge) jongen is geschreven. En waarin ook zijn gevoelens en gedachtes worden beschreven. Want vaak lees je dat vanuit een meisje. En ik ben ook wel een beetje nieuwsgierig hoe jongens nou eigenlijk anders denken dan meisjes :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Het boek Obsessie van Joost Heyink, is geschreven vanuit een personaal hij-perspectief. Dus precies wat je zoekt hoop ik! Veel leesplezier.

Toegevoegd na 15 minuten:
Je kan trouwens hier lezen waar het boek precies over gaat :)

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/obsessie/1001004001811035/index.html#product_description
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geur van Melisse van Per Nilsson is voor het overgrote deel geschreven vanuit een jongen. (ook een deel vanuit een verteller) Het is zeer realistisch; liefdesproblemen, ''het'' voor de eerste keer doen, vreemdgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb het boek "niemandsland"van guurtje leguit gelezen,
dat gaat over een jongetje, wiens moeder vermoord is, vader kan het niet aan, en het kind gaat naar het tehuis.
het boek beslaat ong. 10 jaar van z'n leven, ik vond het heftig, zo nu en dan.
guurtje leguit heeft nog meer boeken geschreven over jongens, maar die ken ik verder niet.
kijk bij bol.com
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is een serie boeken onder de naam vlinders. Daarin hebben 4 schrijvers meegeschreven,
met elk een eigen karakter en vanuit het oogpunt van dit karakter. De schijvers zijn: Sjoerd Kuyper, Daan Remmerts de Vries, Nanda Roep en
Lydia Rood.
De twee mannelijke schrijvers schrijven ieder de boeken vanuit het oogpunt van een jongenn.

Er komt aan bod wat ze voelen bij een eerste verliefdheid, seks en andere gevoelens€