Waar komen winden vandaan?

Hoe kan het dat het stinkt en geluid maakt en waar komt het vandaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

dat is lucht dat zich ophoopt in je darmen
en de lucht ja poep stinkt ook en dat komt ook uit je darmen
het zijn afvalstoffen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens mij stinjt het omdat het gaat gisten in je darmen,ligt er natuurlijk aan wat je eet en je neemt ook lucht mee naar binnen als je eet en dat moet er ook weer uit.

Toegevoegd na 49 seconden:
stinkt moet het zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Winderigheid kan zowel door inwendige als uitwendige gassen ontstaan. De uitwendige gassen bedragen maarliefst 90 procent van het totaal en worden veroorzaakt door diverse consumpties met winden veroorzakende stoffen erin.
Voorbeelden hiervan zijn broccoli, bonen en aardappelen.

Bacteriën in de darmstelsels kunnen tevens gassen creëren die winden op gang brengen.

Het geluid dat ontstaat bij het laten van een wind is afkomstig van de anus. Door de kracht van de wind trilt deze waardoor er een geluid ontstaat, hoe meer gas er ontsnapt hoe harder het geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door (goedaardige bacteriën) in je darmen ontstaat gasvorming. Dat gas moet er ook weer uit. Vaak merk je daar niets van en gaat het beetje bij beetje. Maar soms hoopt het zich op en moet er in een keer een "bel" gas uit. Door de hoeveelheid is de geur beter waarneembaar. Het geluid komt van je kringspier (anus) die zich niet helemaal ontsluit wanneer het gas erlangs gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook meer last hebben van winderigheid als je te snel eet (lucht inslikt) of veel koolzuurhoudende dranken drinkt.
Overigens schijnt het zo te zijn dat iedereen elke dat vijftien windjes laat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het gassen van je ontlasting zijn.
ennuh...een boer is een verdwaalde scheet, die de weg niet meer weet.
en zo is het ook nog weer eens....;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat gas is methaangas en verdomd brandbaar. De lucht krijg je omdat het met gisting te maken heeft en dat geurt enorm . En dat ze geluid maken is niet helemaal waar. Mijn ex die kon scheten laten, je hing als het ware tegen de geur op. Maar op 5 cm naast haar hoorde je niets. Maar ze zeggen ook dat de vrouw de zwaarste scheten laat. Het gaat van kkkkkkiiiiiillllllooooo, bij de man is het pond! http://www.youtube.com/watch?v=IVktfHVHJIk