Hoe kan ik die G-krachten onderdrukken?

Ik wil graag eens met mijn kinderen in de 8baan. Maar ik kan de G krachten niet aan. Niet dat ik het niet durf maar ik voel paniek op komen. Ik zat laatst in het kleine schommelschip in duinrell en ik kon het niet aan. Ik heb alles bij elkaar gegild. Toen ik overdwars ging zitten kon ik het hebben. Hoe kan ik hier aan werken want ik ben het bij de tassen zitten zo beu...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
4.8K

Het beste antwoord

Je vergist je wanneer je de g-krachten in een achtbaan gaat vergelijken met die in het schommelschip. De krachten (voor je gevoel) en de kriebels in je buik zijn in zo'n schip véél erger dan in een achtbaan. Ik ga met gemak in bijna alle achtbanen maar zo'n schip sla ik liever over.
Het gevoel in een achtbaan is af en toe iets heftiger maar vele malen korter. Je voelt het, en voor je het beseft is het weer weg en is de rit al afgelopen. Ik persoonlijk vind het gevoel juist lekker en dat van een schommelschip niet..

Probeer het gewoon, ga volgende keer in Duinrell in de kikkerachtbaan. Daar voel je vrijwel geen g-krachten, hooguit de wind door je haren. Wen daar een paar keer aan en wie weet durf je daarna de Falcon aan (die er overigens enger uitziet dan dat ie is).

Je leeft maar 1x, zo'n ritje is zó voorbij! Je bent hartstikke stoer als je het doet! Dat zullen je kids be-amen. Gewoon doen!!

En als je wil gillen, lekker gillen! Maakt het alleen maar leuker!

En trouwens, het is logisch dat je er zenuwachtig voor bent. Dat is juist het leuke, het is ook hartstikke spannend. Maar leuk spannend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
leuk antwoord

Andere antwoorden (3)

Niet... Tenzij je langzamer gaat. G-krachten worden veroorzaakt door de snelheid die zorgt voor een druk die je in je stoel drukt of juist optilt. Misschien als je heel vaak gaat word je misschien "immuun".

Toegevoegd na 2 minuten:
Waarschijnlijk wordt de druk als je overdwars zit op een andere plek gericht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het klinkt toch alsof je hetom een of andere reden niet durft, want jouw lichaam kan die versnelling best aan. Waar ben je bang voor als je er in zit? En is dat een redelijke angst? Kun je daar iets mee doen? Wat levert het jou op als je alles bij elkaar gilt? En kun je jezelf een beloning in het verschiet stellen als je dat niet doet?
Je hoeft je trouwens nergens voor te schamen hoor, je bent in goed gezelschap van hele volksstammen die het verschrikkelijk vinden (dat scheelt voor mij dan weer in rij-lengte!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat echt helpt,is dat je niet om je heen kijkt,wanneer het je te veel wordt,maar je blik dichtbij houdt.Meestal kijk ik naar m'n schoenen.Dan voel ik die druk wel maar dat gevoel in m'n maag is veel minder heftig.