Kan het kwaad als je langdurig Zaldiar (pijnstiller) moet slikken?

Hallo,

ik heb vandaag Zaldiar voorgeschreven gekregen bij de pijnkliniek voor mijn aanhoudende lage rugklachten; ik moet zeggen dat deze medicijn eindelijk de pijn wegneemt, maar ik stel mij hierbij de vraag of ik dit langdurig kan/mag gebruiken?

Zijn er risico's aan verbonden bij langdurig gebruik?

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zou er 3 per dag mogen slikken by the way...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.4K

Antwoorden (4)

Voor zover ik weet kun je dit medicijn prima op lange termijn gebruiken. Genoemde bijwerking is wel o.a. obstipatie, dus wanneer je hier last van krijgt is het aan te raden even te overleggen met je huisarts, maar dat geldt voor elke bijwerking waar je veel last van hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook het antwoord op deze vraag vi d je 't best bij je huisarts, kliniek of apotheek. Niet op een lekenforum als dit. Suc6 met je pijnklachten!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pillen slikken is nooit goed voor langere periodes .
Misschien kan je beter overstappen op pijnklevers dan.
Ook maar eens vragen aan je arts eerst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
fk.cvz.nl, Daar halen we onze informatie als arts vandaan. Maar ga alsjeblieft naar je huisarts met dergelijke vragen.