Hoe zwaar moet een meisje van 13 zijn die ongeveer 1.70 langt is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10.1K
Kimath
13 jaar geleden
moet? je moet niks, je bent nog in de groei. Probeer gezond te eten en genoeg te bewegen, en dan komt het wel goed.

Het beste antwoord

Ik kan je garanderen dat je niet 38 tot 43 kg wilt zijn. Dat is misschien net genoeg voor alleen je botten voor iemand van 1 meter 70!

Kijk, hier heb je een BMI meter. De BMI (BodyMassIndex) geeft aan of je een gezond gewicht hebt. Dit alles natuurlijk gemiddeld genomen. Als jij je eigen gewicht daar invult kun je zien of je een gezond gewicht hebt, of dat je te zwaar of te licht bent.

Tussen de 49 en 64 heb jij een gezond gewicht en heb je geen overgewicht. Op het moment dat je 65-78 kg gaat wegen heb je een klein overgewicht, zelfs dat is nog geen probleem. Als je de BMI in het oranje ziet staan is er nog geen man over boord.

Dit kon ik zien door een willekeurig getal in te voeren. Vervolgens nadat je op bereken hebt gedrukt kun je het balkje verschuiven en zie je dat de BMI groen is bij waarden tussen de 17 en 24. Hierbij wordt rechtstreeks ook het gewicht gegeven.

http://www.voedingscentrum.nl/bmi.aspx

Je moet overigens drukken op het plaatje ''bereken je BMI'' rechts naast de tekst. (Het is wel een beetje een klein plaatje vind ik zelf)

Toegevoegd na 4 minuten:
Moet overigens zeggen dat deze site mooier en duidelijker is:

http://212.78.187.13/bmi/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

rond de 45 kilo is een mooi gewicht voor een 13 jarige
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rond de 38/43 is redelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Belachelijk onverantwoord om dit tegen zo'n jong meisje te zeggen. Zwaar ongezond...
Neem je lengte x borstomvang en deel dat door 240.

De borstomvang meet je net onder de borsten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te weten of je een goed gewicht hebt kun je je BMI berekenen. Deze site kan je misschien helpen:

De link van de site is niet kopieerbaar.

bij google intypen BMI

de 6e site BMI meter is een goede, deze kan je uitproberen

Toegevoegd na 1 minuut:
Bij 65 kg zit je op de rand van normaal en overgewicht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rond de 60 kilo