Geloof je in dromen die uitkomen?

Stel dat je droomt over degene die je voor altijd in je hart zal koesteren. Iemand die je leuk vind, of tot over je oren op verliefd bent. Denk je dat dromen ook uitkomen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ik had wel laatst een boek gekocht voor mijn moeder, met de betekenissen van dromen. Dat is toch best wel interessant. Bepaalde vormen, geluiden, kleuren, geuren en smaken beschrijven een situatie of gevoel.

Ik weet niet of ze uitkomen, soms heb ik wel een déjà vu moment en als ik dan beter nadenk realiseer ik me dat ik het een keer gedroomd heb (maar wanneer?). Denk wel dat je enige actie moet ondernemen helaas :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Uiteraard kunnen dromen uitkomen. Maar of de uitkomst nu is gekomen omdat je er over gedroomd hebt is weer een tweede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet zeker dat je aan het waarmaken van je mooie dromen hard moet werken. Klinkt wellicht a-romantisch, maar het is wel de realiteit. Dan kan je samen er voor zorgen dat een droom uitkomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik geloof niet dat dromen uitkomen. Niet zonder dat je er actie op onderneemt in ieder geval.
Mooie dromen zijn leuk, maar zijn en blijven vaak een droom.
Noem me A-romanticus, ik noem mezelf realist.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dromen uitkomen maar ze zeggen/beteken wel iets.

Soms hoop ik wel eens dat dromen uitkomen maar dat is weer een ander verhaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk komt er soms wel eens iets uit wat je droomt, maar het komt nog aanzienlijk vaker voor dat er niets uitkomt. Mensen zijn vaak geneigd om alles wat niet klopt snel te negeren en te vergeten en die paar kleine dingen die toevallig wél samenvallen te benadrukken en als 'tekens' of 'wonderen' te zien. Dit is niet alleen bij dromen het geval, maar bij zo'n beetje alles waarbij we stellen 'dit is zoooo bijzonder, dit kan geen toeval zijn'!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof in self-fulfilling prophecies. Als jij iets heel graag wilt en ervan droomt, zorgt dat ervoor dat je bewust en onbewust heel veel gaat doen om dat te bereiken, en dat maakt de kans veel groter dat het ook echt gaat lukken. Dit is een bekend principe in de psychologie en een heel sterk fenomeen. Het is bijvoorbeeld ook in het boek 'the secret' gebruikt.
Als jij echt liefde wilt en ervoor open staat zal je ook veel doen om dat te bereiken, en kun je, deels onbewust, je eigen dromen waarmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dan heb je m niet helemaal begrepen. Ten eerste kun je kansen vergroten door een self fullfilling prophecy, maar je kunt er nooit een zekerheid van maken.
Ten tweede is een loterij iets waar je (als het goed is) weinig tot geen invloed hebt, terwijl je, wanneer je bijvoorbeeld liefde of succes wilt, heel veel dingen kunt doen om dat te beinvloeden in je gedrag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@krullenkoppie: Ik geloof ook in self fullfilling prohecy.... ( maar ik kan het niet zo mooi omschrijven als dat jij gedaan hebt)+1
Nee, helaas niet. Maar: ook rampspoeddromen komen net zo min uit! Heb regelmatig gedroomd over dierbaren die overlijden, en die leven gelukkig nog steeds!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeeeeeeeeeeeeeeel soms gebeurt er iets wat je gedroomd heb, dat onthou je dan. Die vijfduizend andere dromen die niet uit kwamen worden voor het gemak even vergeten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen enkele droom komt uit, alleen de voorspellende, die komen wel uit...

Hoe kan het dat je moet vragen of dromen uitkomen? Dat vraag je toch alleen maar als je het niet weet én je niet in eigen ervaring meemaakt dat dromen uitkomen... Dus je ervaart het niet en je vraagt of dat wel het geval is? Net zo´n rare vraag is deze: zit ik nu in bad? Je ervaring vertelt je dat je niet in bad zit, maar je vraagt het wel...
Hoop je dat je in bad zit, terwijl alles zegt dat het niet zo is... Raar hoor...

Weet je wel wat dromen betekenen? En waarom je droomt? of ze nu uitkomen of niet, daar hebben we het dan even niet over...
En als je alles weet over dromen, dan zou je kunnen gaan vragen of er voorspellende dromen zijn of niet...

vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vraag dat maar hier, er zijn er wellicht die dromen kunnen interpreteren...
Marco Borsato zong het ooit al eens: "De meeste dromen zijn bedrog!" En ik ben van mening dat dat gewoon waar is. Het hoe en waarom ik over die ene bloedmooie meid droom zal ongetwijfelt een andere reden hebben. Zo nu en dan duik ik nog wel eens in die ruime, duidelijke en overzichtelijke droomencyclopedie. Maar dan kom ik meestal op een volledig afwijkende, maar wel verhelderende antwoorden...

Je kunt je dromen najagen. Ik weet alleen uit mijn eigen ervaringen dat je dit vooral niet moet doen als je iemand heel erg leuk vind. Of tot over je oren hopeloos verliefd bent. En voor als je lesbisch bent is dat soms nog complexer. Ik presteer het in de meeste gevallen verliefd te worden op iemand die dan weer hetero is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker geloof ik in dromen die uitkomen.
In dromen die niet uitkomen geloof ik echter niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik zo licht ontvlambaar was als jouw avatar, dan ging ik ook naar dromenland...