Is Argan-olie goed voor je gezicht? Watvoor werking heeft het?

Ik bedoel oliën zijn vettig, verstopt het je poriën niet ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (3)

Ik begrijp dat het heel duur is, omdat het tamelijk zeldzaam is.
Maar daarom is het nog niet beter dan andere olie.

Dit zegt men er zelf van, maar sommige van de statements die ik daar lees, komen mij nogal overdreven over:
o.a.
""Verschillende studies hebben aangetoond dat Arganolie de huid verstevigt en herstelt. Arganolie bevat 90 mg Tocopherol, wat onmisbaar is om 'vrije radicalen' tegen te gaan.""
""Argan huidolie wordt ook gebruikt voor massages die lichaamsvetten helpen afbreken. Opvallend is dat in in Marokko bijna geen huidkanker, prostaatkanker en borstkanker voorkomen. Dit wordt in verband gebracht met het zowel inwendig als uitwendig gebruiken van Arganolie. ""
Kijk op de website:
http://www.arganolie.eu/cosmetische-en-medische-doeleinden/

Een beetje olie om af en toe je huid, ook je gezicht, mee te masseren is niet slecht.
Gebruik niet te veel en masseer het goed in.

Hier vind je nog meer vormen en toepassingen:
http://www.corpssante.nl/produkten/cosmetische-arganolie/

Toegevoegd na 2 minuten:
http://beauty.blog.nl/naar-de-spa/2008/05/26/kiehl-s-en-aveda-arganolie-is-hot-voor-de-huid

http://objectief.be/Argan-olie.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allemaal commerciele bullshit.
Jouw eigen huid is uitstekend ingericht met talgkliertjes om de boel soepel te houden.
Mocht dat onvoldoende zijn, smeer wat sla-olie of olijfolie op je huid en laat een uurtje zitten.
Afwassen en klaar.
De aangeprezen cremes en andere troep, zijn er uitsluitend om jouw portemonnee leeg te halen.
"Argan" olie bestaat niet eens.
Het is een merknaam die door een handig mannetje of vrouwtje verzonnen is.
Niet intrappen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt wel wat genuanceerder dan wat Kool122 stelt. Natuurlijk zit er kaf tussen het koren wat cosmeticaproducenten betreft, maar ten eerste is wetenschappelijk bewezen dat bepaalde stoffen een positieve invloed op de huidconditie hebben en is het zeker niet het geval dat ieders huid ingericht is met uitstekend werkende talgkliertjes.
Ik zou nooit pure olie op m'n gezicht smeren, maar arganolie kan zeker een goed ingredient zijn voor cosmetica.
Het is niet alleen voor de UIt,maar ook voor de Inwendige mens.
Producten op basis van 100% biologische Arganolie

--------------------------------------------------------------------------------
Heerlijk voor de verzorging voor gezicht en lichaam.

Alweer nieuwe huidverzorgingsproducten zult u misschien wel denken. Inderdaad, maar producten gemaakt op basis van 100% biologische Arganolie zijn zo speciaal dat wij u daarom deze informatie niet willen onthouden.

De gourmets onder u zullen zeker al eens van Arganolie hebben gehoord. Want deze kostbare olie is niet alleen zeer gezond maar ook bijzonder van smaak en dus heerlijk te gebruiken in bijzondere gerechten. Maar men heeft inmiddels ook ontdekt dat deze olie niet alleen gezond is voor de inwendige mens maar ook bijzonder heilzaam is voor gebruik in huidverzorgingsproducten. Deze fantastische product is te bestellen bij":

www.gezonder.nu