is het raar om nog een kies te wisselen op je 14e?

ik ben 14 en ik moet nogsteeds een kies wisselen... hij zit nu erg los.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (5)

Het is vrij uitzonderlijk, maar het gebeurt vaker.
Sommige mensen houden altijd één of een paar melkkiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb al mijn melkkiezen nog en ben 25 :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
allemaal? heb je geen volwassen kiezen dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, heb 1x een kies gewisseld en de rest zit er al 25 jaar in :)
Kimath
13 jaar geleden
Zitten er wel volwassen kiezen onder dan? of heb je alleen maar melkkiezen.
Mijn zus heeft laatst 1 van haar laatste tanden gewisseld en ze is 16... Niet erg raar dus denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor, maak je geen zorgen. Je bent geen standaard mens dus ook je gebit wisselt op een moment dat het daar rijp voor is. Gemiddeld gezien gebeurt het vroeger, maar gemiddelden komen tot stand door uitschieters naar binnen naar beneden.

Kijk maar eens naar onderstaande info.

http://www.tandinfo.be/ontwikkeling/van-melkgebit-naar-blijvend-gebit.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je een jongen?
Die zijn namelijk sowieso later met wisselen dan meisjes.
Mijn zoon is 13 en die moet nog van alles wisselen.