Wat moet ik doen vóór en ná als ik in de infrarood cabine wil?

Ik ga altijd meteen in de cabine maar nu zeggen sommige mensen dat ik eerst goed moet douchen en erna weer effe afspoelen. En dat afspoelen moet dat dan met koud of warm en stink je dan niet van je zweet als je alleen maar afspoelt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hebt het over een sauna, en ik bedoel een infraroodcabine.

Antwoorden (1)

Voorbereidingen

Neem lekker de tijd voor de sauna (minimaal 2 uur )
Neem een groot badlaken mee waar je zelf helemaal op kunt liggen of zitten
Neem hiernaast nog 1 of 2 kleinere handdoeken mee om je voor het aankleden mee af te drogen
Eet niet te zwaar van te voren( 1 à 2 uur van tevoren)
Zorg dat je maag ook weer niet helemaal leeg is
Neem zelf een badjas en slippers mee. (vaak zijn badjassen in de sauna te huur en de slippers te koop)
Stappen in de sauna

Stap 1. Kleed je om (uit)
Stap 2. Maak nog even gebruik van het toilet
Stap 3. Neem een warme douche
Stap 4. Droog je goed af
Stap 5. Neem een voetenbad zodat je lichaam zich alvast kan voorbereiden op de warmte.
Stap 6. Ga in een sauna op een voor jezelf prettige hoogte zitten/liggen op je grote handdoek, zorg dat de handdoek ook onder je voeten ligt!Hoe hoger je in de cabine gaat zitten hoe warmer het is. Na 15 minuten is het raadzaam de sauna te verlaten. Als je het al eerder niet fijn meer vindt; ga er dan gewoon uit, ook al is dit na 2 minuten. Als je hebt gelegen, ga dan 2 minuten voordat je eruit gaat rechtop zitten; om te voorkomen dat je duizelig wordt.
Stap 7. Ga na de sauna even de buitenlucht in als dit mogelijk is; zodat je longen de warme lucht kwijt raken. Je lichaam kan zo op een rustige manier afkoelen.
Stap 8. Spoel hierna je zweet af onder een lauwe douche en neem een koud dompelbad of spoel je af onder de koude straal; beginnend bij je onderbenen en dan langzaam omhoog.
Stap 9. Neem even 20 a 30 minuten de tijd om wat te rusten; zitten/ lezen etc

Alsjeblieft