is het slecht voor je om tv en computer tegelijk te gebruiken

ik mag van me moeder niet meer achter de computer en de tv tegelijk want ze denkt dat dit slecht voor je is is dat waar?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, dit is niet slecht. Het is wel zo dat je je minder goed kunt concentreren als je deze dingen tegelijk doet. Dus vermoeiender.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk niet:) k denk eerder dat ze het nuteloos (stroomverbuik vint) omdat je die 2 dingen tog echt niet te gelijk kan doen. ( of heb je de 2 schermen naast elkaar staan dan lukt het aardig teminste mij wel:) )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kijk ook altijd tv en computer gelijk (op dit moment ook)
het is niet slecht voor je maar het gebruikt meer stroom
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We leven in het informatietijdperk.
De hersenen van de huidige mens worden continu geprikkeld door allerlei informatiestromen. Vaak meerdere tegelijk zoals in jou situatie. Ik weet niet van de hoed en de rand maar er zijn onderzoeken gaande waarin nu al wordt beweerd dat deze overkill aan informatie zeker effect heeft op de hersenen. En waarschijnlijk niet zo'n positief effect. Ik kan helaas niet verwijzen naar het onderzoek.
De voortgang van de evolutie zal het ons leren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lijkt me niet, doe ik ook regelmatig je moet alleen zorgen dat je niet te dicht bij de tv zit dat is wel slecht voor je ogen. Mijn vaste pc staat te dicht bij de tv, maar meestal als ik tv kijk gebruik ik me laptop