Frustrerende antwoorden!

Op vragen zie ik soms antwoorden en reacties die kant nog wal raken. En soms kan ik me er zelfs kwaad over maken dat ik denk: Snappen ze nu werkelijk niets van wat er gebeurd is?

En hierbij doel ik dan even op vragen, antwoorden en reacties die betrekking hebben op trauma's...

Ligt dit nu aan het feit dat ik zelf zo complex in elkaar zit?
Of zijn er hier ook GV'ers die deze opvatting delen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan je gevoel helemaal delen, Starbless...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik heb dat soms ook wel als ik de vraag lees...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus bij deze: goeievraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En ook goede vraag +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar maak je je druk om.

Het beste antwoord

Ik begrijp je volkomen en wij kunnen er wel wat aan doen. Klik op misbruik zodat je je klacht neerlegt bij de moderators. Zij beoordelen dan of het antwoord verwijderd dient te worden de ja dan de nee.
Bij herhaalde klachten over 1 persoon zou deze persoon (op IP adres) verbannen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee, alleen niet helemaal uitvoerbaar: Niet iedereen heeft een vast ip-adres.
Er zijn internetproviders die random ip-adressen uitdelen bij inloggen.
Daarnaast kunnen mensen ook op meerdere plekken inloggen, op het werk en thuis.
Speakin' off... op het werk hebben we hier allemaal hetzelfde ip-adres naar buiten toe... beetje lullig dat jij niets meer kunt indienen als je collega geband is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@BvB: Waarom krijg je zoveer duimpjes omlaag???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ooit een reactie gelezen: duimpje-omlaag-kaboutertje is langs gekomen :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en... ik denk dat diegene die omlaag gekozen hebben zich aangesproken voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of, ik ben niet geliefd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij niet geliefd?

Andere antwoorden (13)

Misschien zijn vragen over trauma's op GV niet zo gemakkelijk te behandelen. Het zal nooit volmaakt therapeutisch kunnen zijn als een behandeling onder vier ogen met een ter zake deskundige. En dan bedoel ik eerder een professionele behandelaar dan een GV-ervaringsdeskundige.....

Toegevoegd op 14-05-2009 14:08:19
Ik vermoed dat je in dergelijke gevallen behoefte hebt aan lotgenoten die jouw situatie heel goed begrijpen. Dan krijg je waarschijnlijk troost en misschien een op jouw lijf (en geest) toegesneden verwijzing/tip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat als je beide bent?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dan lijkt me dat in principe alleen maar goed, maar via GV vind ik dit toch 'n wat lastige materie...
Absoluut! Zeer herkenbaar.
Ik heb dat bij sommige vaste gebruikers; als ik die avatar al zie dan denk ik: laat maar en probeer dan zijn/haar antwoord over te slaan, wat meestal niet lukt.
Gadver

Bij persoonlijke berichten kun je bepaalde gebruikers nog blokkeren. Kon dat bij de vragen/antwoorden ook maar.......

Goeie vraag. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het zelf erg irritant bij vragen met betrekking tot religie. Natuurlijk mag iedereen zeggen wat hij of zij wil, maar ik vind dat mensen vaak het randje opzoeken en er liefst overheen gaan.

Daarnaast stoor ik me aan puntenpakkers (waarvan er sommige erg hoog staan in de klasseringen). Je krijgt dan quasi-intelligente opmerkingen, die vaak niet eens worden uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boos maak ik me er allang niet meer over, ook omdat dit me teveel energie kost. Wel denk ik soms ach toch... Wellicht is het inherent aan het medium Internet. Redelijk anoniem en je ziet de reactie van de woorden niet zoals je die in het dagelijks leven ziet. Daarom probeer ik het allemaal niet te zwaar op te vatten als ik dat soort reacties zie. (Behalve met volle maan dan, dan ben ik de week ervoor behoorlijk geagiteerd. Maar da's weer een heel ander verhaal ;-) ) Slechts kalmte kan ons hierin redden (Je weet wel ZEN enzo...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar met Volle Maan heb ik je precies gezegd hoe dat werkt... Uhmmm..... Globaal tenminste...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@CJL Dank je . je hebt het toch hopelijk niet over mijn blogje ??? **BLOOS**
@Starbless volle maan heb je me goed uitgelegd hoor. Leg me er ook nu wel bij neer. Maar mijn hele emotionele huishouding ligt nog steeds overhoop. Ik accepteer het maar en houd er rekening mee als ik afspraken maak enzo.
Of jij zelf complex in elkaar zit kan ik vanaf hier niet beoordelen.

Af en toe valt het mij ook wel op dat er antwoorden gegeven worden die, zoals jij zo netjes zegt: "Kant noch wal raken".
Zelf wil ik dat soort antwoorden ook wel eens geven, maar dan bij voorkeur bij vragen waar de vraag zelf ook kant noch wal raakt.

Als het echt vragen betreft waarbij ik het idee heb dat er een trauma achter kan liggen, dan geeft ik een serieus antwoord, of (vaker) gewoon maar geen antwoord.
Ik ben geen therapeut en ben dus ook niet opgeleid om mensen met trauma's te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@magicegidius wouk ok net zegge ;)
Ik denk dat ik de situatie die je omschrijft herken en ik deel je opvatting hierover ook.

Hoewel ik denk dat GV niet de uitgelezen plek is om traumatische ervaringen te delen en / of hier vragen over te stellen komt het toch voor.

Als het gebeurd dat zo'n vraag gesteld wordt denk ik eerst een aantal malen na voordat ik er eventueel antwoord op geef. Hoewel ik de beste bedoelingen heb als ik toch antwoord geef kan dat verkeerd uitpakken omdat je de gehele situatie moeilijk kunt overzien.

Goede bedoelingen ten spijt, "the road to hell is paved with good intentions" heb ik wel eens gehoord, als ik ervan uitga dat iemand serieus in geestelijke nood zit en ik niet zeker weet of ik op een positieve wijze iets kan bijdragen dan laat ik het liever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er voor mij vanaf over wat voor antwoorden je het precies hebt. Soms lees je een antwoord en dan weet je gewoon dat iemand puntjes wil verzamelen of leuk doen ofzo. Daar erger ik me ook aan.
Maar je kunt van de gemiddelde mens niet verwachten dat ze precies weten hoe ze met "traumagerelateerde vragen" moeten omgaan. Over het algemeen vind ik dat je best een mening kunt hebben over zaken waar je zelf geen ervaring mee hebt maar met trauma's ligt dat toch anders. En gelukkig maar, dat iemand geen ervaring heeft met een trauma lijkt mij alleen maar heel positief. En dan lees ik maar over de "domme" antwoorden heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp wat je bedoeld. Het is echter het gevolg van een open antwoorden systeem. Ik ga er van uit dat iedereen een goed antwoord probeert te vinden. Helaas kan niet iedereen dit niet even goed formuleren en heeft niet iedereen alle wijsheid in pacht.

Iedereen slaat de plank wel eens mis, in een andere open vraag gaf jij ook een antwoord wat helemaal nergens op sloeg. Je deed dit kennelijk vanuit jouw kennis van het onderwerp. Het goede aan dit systeem is dat andere op de slechte antwoorden kunnen reageren en de boel recht zetten.

Dat is het enigste wat je kunt doen.

Toegevoegd op 14-05-2009 14:22:05
Trauma's zijn overigens ook een erg complex probleem en de oplossingen zijn niet voor iedereen het zelfde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ja, deze site is bedoelt voor iedereen. En dan krijg je dus ook iedereen. Slim en minder slim, gevoelsmens of ratiomens, erudiet of intuitief.

En vele soorten antwoorden. Dat is niet altijd leuk, maar misschien toch ook weer de charme van een site als dit.
Net een soort kroeg, gezellig, maar je weet nooit precies wie je er aantreft.

Het gevoel van frustratie is wel op te lossen misschien. Het is een keuze VAN JEZELF om het frustratiegevoel toe te laten. Als je gewoon denkt 'dit antwoord is duidelijk NIET VOOR MIJ geschreven' en je haalt je schouders op, dan is alles goed.
En iedereen heeft dat weer bij andere vragen en antwoorden. Dat maakt het leuk veelkleurig hier:)

Alternatief is een berg kwaliteitsregels en een toelatingsexamen en -commisie. Wat niet zou werken dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Starbless, wat is nu precies je vraag?
ben je gefrustreerd over het feit dat er antwoorden worden gegeven die kant noch wal lijken te raken of erger je je aan het feit dat mensen geen begrip lijken op te hebben voor iemands trauma?
zou dat kunnen komen omdat er vragen worden gesteld over feiten (en dat daar dan feitelijke antwoorden op komen) terwijl de vrager eigenlijk misschien bevestiging zoekt voor zijn of haar pijn/trauma/ongenoegen?
zou het zo kunnen zijn dat jij wél gevoelig bent voor het achterliggende gevoel van de vraagsteller...dat jij dus wel de pijn, angst, frustratie of verdriet durft te voelen... en dat je merkt dat anderen de pijn en dergelijke negeren?
ja dat is heel pijnlijk... ik ervaar dat vaak ook zo...

het is heel fijn dat mensen op GV durven om iets van zichzelf te laten zien... in de vorm van vragen over iets persoonlijks of en pijnlijke ervaring en in de vorm van echt persoonlijke antwoorden ...

en zit jij werkelijk zo comlex in elkaar?...complexer dan anderen? of durf jij gewoon te voelen?... alles wat er te voelen is door je heen te laten stromen... da's niet complex ...dat is de ware natuur van de mens, een bewust voelend wezen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De aanleiding van deze vraag licht hier:
http://www.goeievraag.nl/vraag/25-jaar-vriendin-23-vanaf.9141 En verder is er ooit een psychiater geweest die mij "terecht" onbehandelbaar complex durfde te noemen. Als voormalig psychologie studente wist ik donders goed wat hij zou gaan vragen. En had daar heel tegenstrijdige antwoorden op... En voor het tussenliggende stuk: Ja. Ja. Nee. Ja. Nee. Nee. En ja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor je antwoord/toelichting...
Ik ervaar dat zelf niet zo. Natuurlijk zijn er antwoorden waar je niks mee kunt en bij meningsvragen antwoorden waar je het niet mee eens bent. Maar dan ga je of de discussie aan en als duidelijk is dat het provocerend bedoelt is, sla ik die antwoorden over. Daarnaast is GV niet het geschikte medium om over trauma's te praten waar je al jaren mee rond loopt. Natuurlijk heb je het recht om zulke vragen hier te posten, maar verwacht niet dat op basis van 10 regels ook maar iemand hier een oplossing kan geven voor een bepaald probleem. Desondanks vind ik wel dat het soms lijkt dat mensen provoceren om te provoceren en dat vind ik geen strak plan. Beledeging, discriminatie en dat soort zaken vind ik niet kunnen, zowel hier op GV als in real-life.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor veel mensen zijn dit soort forums een uitlaatklep. En dan krijg je zo af en toe antwoorden die totale kul zijn. Maar volgens mij doet het merendeel er nog wel toe. Ik krijg tenminste echt goede antwoorden op de vragen die ik stel. Echt een goed idee deze site.
En dan ga ik me echt niet druk maken om "onzinantwoorden", soms is het nog lachen ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, sommigen gaan simpelweg voor wat puntjes of willen misschien wat aandacht. Dingen die niet kunnen moet je verder gewoon rapporteren.