Wat is de oorzaak dat ik de laatste tijd slechte geheugen en logica heb?

Hallo,

de laatste tijd heb ik zeer slechte geheugen en logica.
Ik zal even een voorbeeld geven.

Als ik bijvoorbeeld wat zoek wat vlak voor me staat, zie/merk ik het niet. Dit gebeurt keer op keer.
Vervolgens is mijn logica ook zeer slecht, van die kleine dingen waar je oplossingen voor wilt bedenken, kom je niet op de ideeën wat het meest logisch is. Zoals vandaag moest ik naar huis na een lekke band, en toen belde ik een vriend van mij om mij op te halen. Terwijl de bus-station 50 meter verderop zat. Ik dacht daar niet eens aan. Dit heb ik ook met andere gevallen, wat zeer stom klinkt als je het ziet/merkt of meemaakt. Dit heb ik nog nooit gehad, ik heb hiervan ongeveer een maandje of 4 last van.

Ik ben 16 en doe al 1,5 jaar aan boksen. Ik train intensief en serieus op amateur level, krijg voortdurend tijdens het sparren wel eens klappen op het hoofd. Ik weet niet of dit de oorzaak kan zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Psyche
Antoni
10 jaar geleden
Alleen al het feit dat je denkt dat het zou kunnen liggen aan het boksen, lijkt mij voldoende reden om daar mee te stoppen. Voor de rest: vraag je huisarts om advies!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat vervelend dat je hier zo'n last van hebt en niet weet waar het vandaan komt! Er kunnen vele oorzaken liggen aan je geheugenproblemen, zowel psychisch als lichamelijk. Het lijkt me verstandig om een afspraak met je huisarts te maken en je probleem voor te leggen. Vraag jezelf verder ook af of er de laatste tijd misschien veel dingen zijn veranderd of dat je stress hebt ergens door. Als je psychische problemen hebt kun je ook moeite hebben met dingen onthouden. Je hoofd is dan ergens anders mee bezig (piekeren/stress), waardoor je sneller dingen vergeet of verward kan zijn. Meestal gaat dit vanzelf na verloop van tijd over. Zo niet, ga dan eens met iemand praten. Het is belangrijk om je problemen te kunnen vertellen en uiten, voordat ze te groot worden.

Antwoorden (1)

Neem eens contact op met je huisarts en vraag deze je te onderzoeken, het zou hier om een verwaarloosde hersenschudding kunnen gaan, omdat dit daar symptomen van zijn, maar ik kan er ook helemaal naast zitten en dat dit veroorzaakt wordt doordat je het te druk hebt, wat ook een mogelijkheid is, maar ook dit is mogelijk niet de oorzaak, daarom is het verstandig er een arts eens goed naar te laten kijken,zodat je een goed beeld krijgt wat hiervan de oorzaak is en zodat je geholpen wordt er een oplossing voor te vinden. Ga zonder toestemming van je arts even niet boksen.