waarom is een coronapass 6 a 9 maanden geldig?

ik kan me voorstellen dat dit door de vrees voor varianten komt, maar waarom precies 6 a 9 maanden? Is het op die termijn dat een virus muteert? En zo ja, moeten we dan alle 6 a 9 maanden een prik in de toekomst?

2 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Corona zal altijd blijven maar zal wellicht afzwakken in de toekomst. Tot die tijd komen er om de zoveel maanden vaccinatierondes. Dus die blijven nog wel even. Om ervoor te zorgen dat mensen die prik blijven halen zit er een geldigheidsduur op de coronapas
2 jaar geleden
De belofte was dat een prik (2 prikken) je goed zou beschermen tegen Corona. Dat blijkt niet waar te zijn. Gevaccineerde mensen kunnen net zo goed besmet raken, en dat overdragen, als ongevaccineerden. Het verhaal werd toen rap bijgesteld: "Ja, maar je wordt er minder ziek van". Ook dat blijkt niet waar te zijn. Slechts enkele maanden na de vaccinatie zie je in de ziekenhuisopnamen geen verschil meer. Daarom is besloten de 'geldigheid' van de pas te beperken, omdat is vastgesteld dat de werking van de vaccinatie na 6 of 9 maanden VOLLEDIG is uitgewerkt. Een 'booster' zou die termijn moeten verlengen. Ook dat blijkt nu niet of nauwelijks waar te zijn. Daar komt bij dat er steeds nieuwe varianten van Corona komen, waartegen de vaccinatie sowieso niet werkt. Vaccinfabrikanten en instanties die de vaccinatie erg pushten aarzelen om dat toe te geven. Over een maand weten we meer. Mijn verwachting is dat ze hun imago proberen te redden door de varianten' de schuld te geven, en je elke maand een prik willen geven. In Israël beweegt het al die kant op, en ook minister De Jonge spreekt over 'meerdere boosters' per jaar.
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Dit betoog rammelt. Vandaar de vele minnen.
Amadea
2 jaar geleden
Het zijn meningen die niet op wetenschappelijke feiten gebaseerd zijn. De plusduim is van een wappie!
HeerVoldemort
2 jaar geleden
Dan geef ik een plus, niet omdat ik een wappie ben, maar gewoon om de mensen, die het niet kunnen verkroppen dat iemand een andere mening heeft dan de rest, dwars te zitten.
teusvh
2 jaar geleden
Over een maand weten we meer.