plastic gesmolten in oven, wel eten eruit gegeten? zie beschrijving wat te doen nu?

wij zijn dit weekend in een 'vakantiehuisje' en ik heb net een pizza in de oven gedaan, opgegeten en alles en toen ik de oven weer dichtdeed zag ik dat er achterin de oven gewoon een stuk plastic was vastgesmolten. Echt zo'n stuk van 4 centimeter lang om dat ovenrooster heen, naar mijn weten is dit écht niet gezond en ook de stof die vrijkomt als plastic verhit word, wel hebben we gewoon de pizza opgegeten (die er ook hoogswaarschijnlijk tegen op of gezeten heeft :S) iemand enig idee wat ik nu moet doen of kan doen of zal het allemaal wel meevallen?

Toegevoegd na 4 minuten:
de plastic zat er al in, denk ik van vorig gebruikers want de pizza ging gewoon zonder plastic de oven in, zo'n groot stuk had ik makkelijk gezien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
42.5K

Antwoorden (6)

Dat zal wel loslopen hoor, je hebt niet echt een stuk plastic naar binnengewerkt.
Dit overkomt ons allemaal weleens en je leeft gewoon gezond verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou me maar geen zorgen maken om die pizza die je gegeten hebt. Dat valt wel mee.
Het gaat maar om een keertje hoor.
Ik smelt af en toe plastic tasjes tegenelkaar en daar merk ik ook niks van.
Wat jou betreft valt het dus wel mee.

Maar of de eigenaar van het spul er ook zo over denkt?

Dus wel even de eigenaar/ beheerder van het vakantiehuis op de hoogte stellen.
Als je het zelf niet schoon krijgt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal allemaal wel meevallen. Je hoeft in elk geval niks speciaals te doen. Laat de pizza lekker verteren. Braken heeft niet veel positief effect.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Gesmolten lijk me geen enkel probleem, pas all het gaat verbranden komen er giftige stoffen vrij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie weet hoeveel keren het al warm is geweest, zou me er geen zorg over maken.
Goeie kans dat dat plastic er al een tijdje lag, anders het je het zekers wel geroken. Weinig aan de hand dus, de meeste schadelijke stoffen zijn al voor jouw pizza vrijgekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel probleem, bij plastic komen pas schadelijke stoffen vrij als het verbrand word .. gesmolten plastic is niet zo schadelijk. Het is nooit helemaal slim om zoiets te eten maar wat niet in je lichaam hoort qua plastic etc. komt er vanzelf wel van onderen weer uit :D