Ik ben echt bang voor dode goudvissen mijn goudvis lijd heel erg en ik wil hem van zijn lijden verlossen maar ik ben super bang voor dode goudvissen.?

Ik wil hem zegmaar doden op een manier waarop ik mij prettig voel ik vind het vooral eng om een goudvis op het wateroppervlak te zien drijven wat moet ik nu doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
11 jaar geleden
Hoe weet je dat je goudvis lijdt? Zo hij al lijdt, hoe weet je dat er niets meer aan te doen is?
Rieneke1
11 jaar geleden
doe je vis in een zakje met water, en geef hem af bij je dierenarts.
geen geklungel, en je hoeft niet bang te zijn.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
@Cryofiel, Dat zou ik ook wel willen weten ja.

Antwoorden (3)

Als euthanasie nodig is geef de vis dan een badje van kruidnagelolie. De vis gaat eerst in een pijnloze coma en sterft daarna.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://lmgtfy.com/?q=euthanasie+vis+kruidnagelolie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK heb je bron even moeten lenen :-)
twee tips:

of doorspoelen door de wc maar ik weet niet of dit pijnlijk is.
of in een bakje water invriezen, wel zo min mogenlijk water. mag ook een zakje zijn.
succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb veel ervaring met vissen en invriezen is niet dieronvriendelijk!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkeerde dodingsmethoden:
- onderdompelen in heet water
- in een bakje water in de koelkast of vriezer plaatsen
- door het toilet spoelen
- vergiftigen met ammoniak of CO2
- alle andere methoden met een prachtige uitleg http://www.nvcweb.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=1271
er zijn meerdere manieren om vissen "pijnloos" uit hun lijden te verlossen.
Grote vissen kun je in een doek met
kruidnagelolie (eugenol), benzocaïne of 2-phenoxy-ethanol wikkelen.

Een makkelijkere manier voor kleinere vissen is gewoon in een bakje met kokend water gooien. Hij is dan in een klap dood.

Het is niet leuk om te doen, maar soms is euthanasie wel de beste oplossing.

Sterkte ermee.

Mvg,

Jeroen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jeroen
ze is bang voor drijvende vissen, dus bakje kokend water is geen optie dan ziet ze ze drijven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja dan weet ik t ook niet:p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verkeerde dodingsmethoden:
- onderdompelen in heet water
- in een bakje water in de koelkast of vriezer plaatsen
- door het toilet spoelen
- vergiftigen met ammoniak of CO2
- alle andere methoden met een prachtige uitleg http://www.nvcweb.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=1271