Ik ben echt bang voor dode goudvissen mijn goudvis lijd heel erg en ik wil hem van zijn lijden verlossen maar ik ben super bang voor dode goudvissen.?

Ik wil hem zegmaar doden op een manier waarop ik mij prettig voel ik vind het vooral eng om een goudvis op het wateroppervlak te zien drijven wat moet ik nu doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als euthanasie nodig is geef de vis dan een badje van kruidnagelolie. De vis gaat eerst in een pijnloze coma en sterft daarna.

twee tips: of doorspoelen door de wc maar ik weet niet of dit pijnlijk is. of in een bakje water invriezen, wel zo min mogenlijk water. mag ook een zakje zijn. succes

er zijn meerdere manieren om vissen "pijnloos" uit hun lijden te verlossen. Grote vissen kun je in een doek met kruidnagelolie (eugenol), benzocaïne of 2-phenoxy-ethanol wikkelen. Een makkelijkere manier voor kleinere vissen is gewoon in een bakje met kokend water gooien. Hij is dan in een klap dood. Het is niet leuk om te doen, maar soms is euthanasie wel de beste oplossing. Sterkte ermee. Mvg, Jeroen

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100