Dafalgan codeïne en 2 glaasjes wijn, kan dat kwaad en of is dat ongezond?

6 jaar geleden
4.4K
TurfGraver
6 jaar geleden
Zal wel niet zonder reden afgeraden worden in de bijsluiter. ...

Antwoorden (1)

Alcohol zal het effect van codeïne versterken en daarom is het opletten als je alcoholische dranken combineert met deze pijnstiller. Een of twee glazen bier drinken zal allicht geen probleem vormen, maar toch is het aangeraden om helemaal geen alcohol te drinken als je codeïne neemt. Vermits dit geneesmiddel ook je reactievermogen kan vertragen, is het gebruik van je wagen niet raadzaam.
(Maar als je dit 's avonds voor tv drink,lijkt mij dit geen slechte zaak,in tegendeel zou ik zelfs denken...)
fremar